1

رئیس انجمن صنف مرتع‌داران کشور:۸۳ درصد مراتع کشور مشاع است

رئیس انجمن صنف مرتع‌داران کشور با بیان اینکه ۸۳ درصد مراتع کشور مشاع است و با کددار شدن، اگر جریمه‌های پرداختی به حساب مراتع واریز شود می‌توان برای احیای مراتع تلاش کرد.

به گزارش خبرنگار ایسنا در مازندران، مالک پهلوان روز چهارشنبه در جشنواره قرق‌شکنی در سوادکوه با اشاره به اینکه خوشبختانه این جشنواره در سطح ملی برگزار می‌شود، اظهار کرد: امروز اگر منابع طبیعی هر کشوری پویا باشد مردم سرزنده‌تر و شاداب‌تری دارد.

وی با اشاره به مشکلات صنف مرتع داران خاطرنشان کرد: مراتع باید دارای کد و شناسنامه ملی باشد و بیشترین تخلف در مراتع مشاعی انجام می‌شود.

رئیس انجمن صنف مرتع داران کشور با بیان اینکه ۸۳ درصد مراتع کشور مشاع است و با کددار شدن، اگر جریمه‌های پرداختی به حساب مراتع واریز شود می‌توان برای احیای مراتع تلاش کنیم، تصریح کرد: مراتع کشور را باید به شکل بنگاه اقتصادی دید.

پهلوان افزود: باید به هر سه موضوع دام، مرتع و مردم توجه شود و با افزایش اطلاعات کشاورزان از طریق کلاس‌های آموزشی آگاهی آنان را افزایش دهیم.

وی خاطرنشان کرد: بهداشت در مراتع رعایت نمی‌شود و همچنین تغذیه مناسب برای دام‌ها فراهم نیست و باید به دنبال اصلاح نژاد دام‌ها باشیم.

رئیس انجمن صنف مرتع‌داران کشور با بیان اینکه با اصلاح نژاد گوسفند می‌توان از یک رأس میش شش بره متولد کرد، تصریح کرد: باید سه اصل هزینه کمتر، تولید بیشتر و مراتع غنی‌تر مورد توجه قرار گیرد، همچنین باید چندقلوزایی را میان میش‌ها رواج دهیم تا در سال بتوانیم ۷۰ درصد آن را بهره‌برداری کنیم.