1

رئیس انجمن ملی خرما ایران: ظرفیت افزایش صادرات خرما به سقف یک میلیارد دلار وجود دارد

رئیس انجمن ملی خرمای ایران گفت: هم اینک سالانه ۳۰۰ میلیون دلار خرما صادر می شود که با توجه به ظرفیت های موجود، امکان افزایش این رقم به یک میلیارد دلار وجود دارد.

 

 

محسن رشید فرخی شامگاه سه شنبه در آیین گشایش نخستین نمایشگاه بین المللی خرما و صنایع وابسته که به طور همزمان با سه نمایشگاه تخصصی دیگر در شیراز آغاز به کار کرد، افزود: باید حجم تولیدات در واحد سطح افزایش یابد و امکان فروش محصولات به صورت خام نیز از بین برود تا شاهد ایجاد ارزش افزوده بیشتر و توسعه فعالیت‌های اقتصادی در تولید و فرآوری خرما باشیم.
وی اظهار داشت: برپایی نخستین نمایشگاه بین المللی خرما در شیراز می تواند با جذب سرمایه‌گذاری‌های خارجی به افزایش تولید این محصول در کشور منجر شود.
رئیس انجمن ملی خرمای ایران گفت: اگر امروز در کشور شاهد رشد اقتصادی در حوزه خرما هستیم صنعت، بخش خصوصی و دولتی در کنار هم قرار گرفته‌اند و خدماتی برای این حوزه انجام داده اند.
وی در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت: هدفمند کردن یارانه ها باید در کشور نهادینه شود و نباید برخی تنها به فکر دریافت یارانه های دولتی باشند.
رشید فرخی گفت: اگر مبالغی که در قالب یارانه به افراد پرداخت می شود به صنعت تزریق شود، شاهد خواهیم بود که صنعت توسعه می یابد و مشکل اشتغال در کشور حل می شود.
وی در ادامه با بیان این که نمایشگاه ها پیشقراول توسعه کشور هستند، اظهار داشت: برگزاری نمایشگاه در هر کشوری نشان دهنده میزان توسعه یافتگی آن کشور است و تبادل فکر و اندیشه و جذب سرمایه گذاری های داخلی و خارجی از جمله دستاوردهای نمایشگاه ها است.
نخستین نمایشگاه بین المللی خرما و صنایع وابسته شامگاه سه شنبه در آیینی در شیراز آغاز به کار کرد.
همزمان با این نمایشگاه، نخستین نمایشگاه شیلات، آبزیان، ماهی های تزئینی و صنایع وابسته، پانزدهمین نمایشگاه فرش دستباف و هجدهمین نمایشگاه تبلیغات، چاپ، بسته‌بندی، بازاریابی و رسانه تا ۲۷ بهمن در محل دائمی نمایشگاه های استان فارس برپا شده است