1

رئیس سازمان جهادکشاورزی آذربایجان شرقی تاکید کرد:بکارگیری ابزارهای حمایتی تولیدکنندگان ومصرف کنندگان کشاورزی استان

 رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی از بکارگیری ابزارهای حمایتی از تولیدکنندگان و مصرف کنندگان بخش کشاورزی استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، کریم مهری پیش از ظهر شنبه در حاشیه جلسه تنظیم بازار محصولات کشاورزی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی گفت: دولت در سال جاری همانند سال گذشته ابزارهای حمایتی از تولید کنندگان و مصرف کنندگان شامل سیاست های قیمتی، درآمدی، کنترل عرضه، بازار رسانی و کنترل تجارت خارجی را بکار گرفته است.

وی در ادامه خاطر نشان شد: برای نمونه سیاست هایی جهت واردات و صادرات محصولات کشاورزی اتخاذ شده که شامل انواع تعرفه ها و تشویق یا منع صادرات و قرارداد بین کشورهاست و یکی از پیامدهای مهم این اقدامات در سال گذشته بهبود تراز بازرگانی بخش کشاورزی به میزان دو میلیارد ۵۰۰ میلیون دلار بوده و پیش بینی می شود سال جاری نیز بهبود تراز بازرگانی بخش کشاورزی بیشتر از سال گذشته باشد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی تصریح کرد: این موضوع در حالی اتفاق می افتد که علاوه بر عرضه محصولات کشاورزی به اندازه کافی در بازار، ثبات و آرامش نیز برقرار بوده و نوسانات شدید قیمتی وجود نداشته و بازار اکثر محصولات کشاورزی در حالت تعادل قرار دارد که گزارشات بانک مرکزی نیز این مطلب را تائید می کند و در این میان یکی از علل عمده افزایش قیمت در سطح خرده فروشی ناشی از خدمات بازاریابی است.