1

رئیس سازمان چای کشور خبر داد؛عقد قرارداد با ۳۰ کارخانه برای خرید برگ سبز چای

حبیب جهانساز با اشاره به اینکه تاکنون ۳۰ کارخانه برای خرید برگ سبز چای قرارداد امضا کرده اند، گفت: تا قبل از بازگشایی و آغاز زمان خرید برگ سبز چای برای عقد قرار فرصت باقی است.

به گزارش پایگاه خبری صنعت غذا و کشاورزی(اگروفودنیوز)، حبیب جهانساز شامگاه یکشنبه در گفتگو با بخش خبر شبکه باران، اظهار کرد: امسال شورای قیمت گذاری، قیمت خرید برگ سبز چای، مباشرت در خرید برگ سبز و قدر السهم را در زمان مناسبی اعلام کرده است.

وی با بیان اینکه از ۱۶ اسفند ماه سال گذشته با ابلاغ این شورا اقدامات لازم برای عقد قرارداد با کارخانجات چایسازی هستیم، افزود: تمام موارد و نکات لازم برای عقد قرارداد مشخص و کامل است.

رئیس سازمان چای کشور با اشاره به اینکه تاکنون ۵۰ کارخانه چایسازی به مراکز تعیین شده مراجعه و لیست نیازمندی‌ها برای عقد قرارداد را دریافت کرده‌اند، گفت: ۳۰ کارخانه نیز قراردادها را امضا کرده‌اند.

وی با بیان اینکه کارخانجات چایسازی بسته به زمان بازگشایی خود برای عقد قرارداد خرید برگ سبز چای با این سازمان مهلت دارند تا قبل از بازگشایی و آغاز خرید برگ سبز چای قراردادها را امضا کنند، اضافه کرد: از اول اردیبهشت ماه امسال آمادگی لازم برای خرید برگ سبز چای در استان‌های گیلان و مازندران وجود دارد.

جهانساز با تأکید بر اینکه زمان شروع خرید برگ سبز چای به شرایط اقلیمی بستگی دارد، افزود: با توجه به اینکه امسال سرما حاکم بوده است ابتدای سال احتمال با تأخیر در برداشت و خرید مواجه می‌شویم.

وی ادامه داد: بر اساس پیش بینی‌ها صورت گرفته امسال هم از نظر برداشت برگ سبز چای و هم تولید چای خشک شاهد افزایش خواهیم بود.

سرویس خبری: کشاورزی

منبع: خبر شبکه باران