1

رئیس شورای تامین کنندگان دام زنده: اتخاذ تصمیماتی درباره ممنوعیت جابجایی دام زنده در کشور

رئیس شورای تامین کنندگان دام زنده گفت: به تازگی در سازمان دامپزشکی و ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز تصمیماتی مبنی بر ممنوعیت جابجایی دام زنده در کشور اتخاذ شده است.

به گزارش پایگاه خبری صنعت غذا و کشاورزی، به نقل از صدا و سیما، منصور پوریان در گفتگو با رادیو از وجود ۳۳۵ هزار رأس گوساله پرواری و ۷۰ میلیون رأس گوسفند در کشور خبر داد و افزود: باوجود تمامی این تولیدات قیمت گوشت قرمز در بازار مصرف همچنان بالاست، که این گرانی متأثر از عوامل مختلفی است و این عوامل هیچ وقت نگذاشته بازار گوشت به ثبات برسد.

وی افزود: به تازگی در سازمان دامپزشکی و ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز تصمیماتی مبنی بر ممنوعیت جابجایی دام زنده در کشور اتخاذ شده است.

رئیس شورای تأمین کنندگان دام زنده گفت: متأسفانه طی یک ماه گذشته به صورت بی رویه در تمامی شهرها و استان‌های کشور این اتفاق افتاد و سبب شده بازار با کمبود و جهش قیمت مواجه شود.

پوریان اظهار داشت: قیمت منطقی هر کیلوگرم دام سبک در شرایط حاضر ۴۰ و دام سنگین ۳۵ هزار تومان است.

وی در ادامه با بیان اینکه کمبود دام و گوشت گرم در کشور وجود ندارد و ذخایر گوشت منجمد نیز در سردخانه‌ها کامل است، گفت: وقتی بازار خوبی داشته باشیم تولید نیز مطلوب خواهد بود و زمانی که تعادل در بازار به هم بخورد تولید نیز آسیب پذیر می‌شود.

رئیس شورای تأمین کنندگان دام افزود: قبل از اینکه عرضه و تقاضا در گوشت قرمز دچار مشکل شود باید تدابیر و تصمیم‌های لازم و ضروری گرفته شود تا بازار دچار هیجانات کاذب نشود.

وی یادآور شد: هم اکنون قیمت‌ها با منطق مصرف کننده همخوانی ندارد که این مسئله باعث کاهش مصرف گوشت قرمز در کشور شده است.