1

رئیس شورای ملی زعفران عنوان کرد : افزایش نرخ ارز در حد معقول و منطقی آن فرصت مناسبی را برای صادرات غیرنفتی ایجاد کرده است

 

رئیس شورای ملی زعفران در گفتگو با اگروفودنیوز گفت : افزایش نرخ ارز البته در حد معقول و منطقی آن فرصت مناسبی را برای صادرات غیرنفتی ایجاد کرده است .

وی در ادامه گفت :اما با اعمال تحریم هایی که بر خلاف اصول کلی حقوق تجارت بین الملل از طرف امریکا و یک طرفه اعمال شده است . شاهد بی ثباتی نرخ ارز و حباب قیمت در نرخ ارز هستیم که این به نفع هیچ فعال اقتصادی نیست .

 مهندس محسن احتشام افزود : ما چند محصول استراتژیک در بخش کشاورزی داریم که زرشک و زعفران  هم جزو آن هستندکه  با توجه به کاهش نرخ پایه زعفران و زرشک  و با عنایت  به افزایش نرخ ارز  شاهد افزایش صادرات این محصولات هستیم . و این خود فرصت جدیدی برای صادرات غیر نفتی ایجاد کرده اما  در عین حال با تهدید جدیدی هم مواجه شده ایم که  مشکلات برگشت ارز نسبت به گذشته سخت تر و مشکل شده است

مدیرعامل شرکت دانش بنیان تروند زعفران قائن ادامه داد : در داخل هم بخشنامه هایی وضع شده که جرّأت و جسارت صادر کننده را در شرایطی که باید فراوانی ارزی را دنبال کنیم . کاهش داده که این هم محدودیت ارز آوری را به دنبال خواهد داشت  که امیدواریم این شرایط در آینده کاهش صادرات غیر نفتی را به دنبال نداشته باشد .

محسن احتشام افزود : بهترین شرایط برای فعالان اقتصادی شرایطی است که تولید کننده و صادر کننده قدرت پیش بینی و برنامه ریزی داشته باشد . یعنی ثبات اقتصادی، همه فعالان اقتصادی خواهان ثبات هستند .

رئیس اتاق بازرگانی صنعت ،معدن و تجارت خراسان جنوبی  در پایان گفت :امیدواریم هر چه زودتر این اسب رها شده ارز  مهار گردد .نرخ ارز در قیمت منطقی و واقعی ثابت شود .که این را یا باید مدیریت کرد یا به مکانیزم های بازار سپرد .