1

نایب رئیس هیئت مدیره انجمن علوم و صنایع غذایی ایران: امید آفرینی در جامعه و نشان دادن ظرفیت های کشور در عرصه تولید مورد توجه رسانه ها قرار گیرد

نایب رئیس هیئت مدیره انجمن علوم و صنایع غذایی ایران گفت : حمایت از تولید کنندگان موجب رونق بازار و فعال شدن چرخه صنعت و خود کفایی هرچه بیشتر کشور و ایجاد انگیزش سازنده در تولید کنندگان و صنعتگران در ارائه کالا و خدمات بهتر خواهد بود .

به گزارش پایگاه خبری صنعت غذا و کشاورزی(اگروفودنیوز)،مهندس احمد فتح الهی افزود:حمایت از تولید کنندگان می تواند علاوه بر اشتغال پایدار ، به رونق و پویایی اقتصاد هم کمک کند و در این  خصوص رسانه ها در توسعه و فرهنگ سازی جامعه  نقش ارزنده ای دارند بنابراین امید آفرینی در جامعه و نشان دادن ظرفیت های کشور به ویژه در عرصه تولید باید مورد توجه جدی رسانه ها قرار گیرد و در راستای امید آفرینی و استفاده از کالای ایرانی در جامعه می تواند کمک به سزایی به چرخه تولید و اقتصاد کند و همچنین مسئولین زیربط  باید از ورود محصولات خارجی جلوگیری نمایند چرا که خرید و مصرف محصول خارجی برابر است با بیکارکردن نیروی کار ایرانی مخصوصاً جوانان است .اگر حمایت از محصولات داخلی با کیفیت ادامه داشته باشد ظرفیت تولید کالاهای ایرانی دو سه برابر افزایش خواهد یافت .

این کارآفرین برجسته کشور ادامه داد: همانطور که مشاهده میکنیم محصولات تولیدی داخل از نظر کیفیت و تنوع چیزی از کالاهای خارجی کم ندارد و مسئولین باید تلاش کنند مشکلات و قوانین دست و پاگیر که سد راه تولید کنندگان است را بردارند مانند بروکراسی اداری که یکی از موانع جدی بر سر راه تولید کنندگان است و از مسئولین انتظار حل این بروکراسی که بارها متذکر شده ایم را داریم .

فتح الهی افزود: رونق بازار و فعال شدن هر چه بیشتر چرخ صنعت و خود کفایی هرچه بیشتر کشور بر میگردد به قدرت اقتصادی و رشد اقتصادی یک کشور که مسئله مهمی در اقتصاد محسوب می شود که زیر بنای اصلی افزایش اشتغال ، کاهش تورم و توسعه اقتصادی است.

نایب رئیس انجمن علوم و صنایع غذایی ایران در ادامه گفت:رشد اقتصادی به تعبیر ساده عبارت است از افزایش تولید یک کشور در مقایسه با مقدار آن در سال های گذشته و افزایش نیروی کار و همچنین افزایش میزان عرضه کالاها که در پی آن قیمت کالاها کاهش یافته و قدرت خرید مردم افزایش می یابد .

وی افزود:رشد اقتصادی سبب افزایش صادرات کشور خواهد شد و ورود ارز به داخل کشور را تسهیل می کند و با ورود ارز بیشتر قدرت اقتصادی در تامین منابع نیاز در زمینه های مختلف افزایش یافته و مسئولان و تصمیم گیران می توانند به برنامه ریزی برای توسعه زیر ساخت ها و توسعه کشور و همچنین تامین مواد اولیه و ماشین الات که در کشور وجود ندارد اقدام نمایند .

رئیس هیئت مدیره شرکت سبزی ایران(سبزان) در پایان اصلی ترین عواملی که موجب رشد اقتصادی کشور را بدین شرح برشمرد:

۱-استفاده از فناوری های نوین که بدون آن حتی اگر یک کشور سرمایه انسانی مناسبی داشته باشد اما فناوری های جدید برای استفاده نداشته باشد نمیتوان انتظار داشت چنین کشوری بتواند قدم در مسیر رشد پایدار بگذارد .

۲-افزایش مشارکت نیروی کار ، زمانی که تعداد افراد حاضر در فرایند تولید کالا و خدمات بیشتر باشد رشد اقتصادی افزایش می یابد.

۳-بکارگیری روشهای جدید ، با افزایش تخصصی نیروی کار و به کارگیری روشهای جدید تولید نیز می توان رشد اقتصادی را افزایش داد و با استفاده از کامپیوتر برای کنترل و رباتیک ، تولید را به طور چشمگیری افزایش داد.

۴-یافتن مواد اولیه جدید ، برای تولید کالاها و خدمات نیاز به تامین منابع اولیه مورد نیاز آنها است ، منابع طبیعی نقش تعیین کننده در صنایع مختلف دارد و کشف منابع جدید ظرفیت تولید اقتصاد را افزایش میدهد.

۵-افزایش مراودات تجاری ، توانایی تجارت یک کشور با سایر کشور ها و افزایش حجم مبادلات تجاری یکی از مهم ترین عوامل در رشد اقتصادی کشور ها است .