1

رئیس کمیسیون محیط زیست شورای شهر اعلام کرد : تعطیلی کارخانه روغن نباتی «قو» در ۶ ماه آینده

رئیس کمیسیون محیط زیست و سلامت شورای اسلامی شهر تهران از تعطیلی کارخانه روغن نباتی قو در ۶ ماه آینده خبر داد و گفت: شرایط این کارخانه به گونه‌ای است که خود به خود رو به تعطیلی می‌رود.

به گزارش اگروفودنیوز به نقل از فارس رحمت‌الله حافظی  درباره وضعیت محیط زیست شهر تهران اظهار داشت: طی ۳ سالی که از شورای شهر چهارم تهران می‌گذرد، پرچم صیانت از محیط زیست در شورا برافراشته شد.

وی ادامه داد:حساسیت مردم و جامعه درباره محیط زیست افزایش پیدا کرده است و حتی اگر کوچکترین اتفاق زیست محیطی رخ دهد، اطلاعات آن توسط مردم به شورا منتقل می‌شود.

رئیس کمیسیون محیط زیست و سلامت شورای اسلامی شهر تهران در خصوص اقدامات صورت گرفته از سوی شورا در حوزه محیط زیست گفت: در ابتدا متمرکز بر واحدهای آلاینده محیط زیست در شهر تهران شدیم و توانستیم کارخانه ایرفو را تعطیل کنیم و همچنین معادن شن و ماسه نیز بالاخره بعد از گذشت ۲۰ سال از صدور حکم پلمب با پیگیری‌های صورت گرفته متوقف شد.

رئیس کمیسیون محیط زیست و سلامت شورای اسلامی شهر تهران درباره تعطیلی کارخانه روغن‌ نباتی قو نیز اظهار داشت: علی‌رغم اینکه مشکلات کارگران این کارخانه با تامین اجتماعی حل نشده و نتوانسته‌اند به تفاهم برسند به نظر بنده این کارخانه نمی‌تواند بیش از ۵ تا ۶ ماه آینده به کار خود ادامه دهد.

حافظی بیان داشت: کارخانه روغن نباتی قو مستهلک است و هزینه‌های آن بیش از سودی است که از مجموعه روغن نباتی قو عاید می‌شود.

وی بیان داشت: با توجه به اینکه این کارخانه توان اقتصادی ادامه کار را نخواهد داشت قطعا به سمت تعطیلی خواهد رفت و همینطور که عنوان شد تا ۶ ماه آینده کارخانه روغن نباتی قو خود به خود تعطیل و متوقف می‌شود.