1

راه اندازی بزرگترین واحد سورتینگ سیب کشور در ارومیه

وزیر جهاد کشاورزی از راه اندازی بزرگترین واحد بسته بندی و سورتینگ سیب کشور با سرمایه گذاری ۱۰ میلیون دلاری در ارومیه خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری اگروفودنیوز، کاظم خاوازی صبح سه شنبه در جریان بازدید از سه واحد تولیدی و کشاورزی آذربایجان غربی، با اشاره به اینکه نبود سورت و بسته بندی مناسب یکی از مهمترین مشکلات صادرات محصولات کشاورزی به خصوص سیب است، افزود: زمینه ایجاد مجهزترین واحد بسته بندی و سورتینگ سیب با حضور یک سرمایه گذار خارجی در ارومیه فراهم شده و هم اکنون دستگاه بروز این واحد در گمرک منتظر ترخیص است که در صورت راه اندازی شاهد تحول بسیار خوبی در بخش بسته بندی سیب خواهیم بود.

وی با بیان اینکه امروز با حضور معاونین وزارت جهاد و مسئولان استان آذربایجان غربی تمامی زمینه‌های رفع موانع صادراتی سیب بررسی می‌شود، ادامه داد: نگرانی خاصی در زمینه صادرات سیب امسال وجود ندارد در کنار اعمال سیاست‌های تشویقی به صادرکنندگان این بخش تلاش می‌شود مشکل پیمان ارزی و عدم هماهنگی بین دستگاهی با وزارت صمت نیز برطرف شود.

خاوازی با اشاره به ظرفیت بالای استان در بخش صنایع تبدیلی و سورت و بسته بندی محصولات کشاورزی به خصوص سیب، اظهار کرد: تاکنون ۹۰ بارانداز بهداشتی در استان راه اندازی شده و فعالیت‌های بسیار خوبی در بخش صنایع تبدیلی استان انجام گرفته است.

وزیر جهاد کشاورزی با اشاره به بازدید از واحد دانش بنیان کشت بافت رویشی در ارومیه خاطرنشان کرد: وجود این ظرفیت علمی نوید بخش فعالیت‌های نوین علمی در حوزه کشاورزی کشور و استان است که می‌تواند زمینه ساز تولید محصولات کیفی و رونق صادراتی این حوزه شود.

وزیر جهاد کشاورزی به همراه جمعی از معاونین، استاندار آذربایجان غربی، نماینده مردم شهرستان ارومیه در مجلس شورای اسلامی، کارخانه سورت و بسته بندی محصولات کشاورزی و جعبه سازی، مؤسسه کشت بافت رویشی و واحد نمونه تولید عسل ارومیه بازدید کرد.

وزیر جهاد کشاورزی در سفری دو روزه که با هدف بررسی وضعیت بخش کشاورزی این استان و بازدید از چند واحد تولیدی اعم از واحد سورت و بسته بندی و سردخانه نگهداری میوه، شرکت رویان پژوهش این استان و افتتاح ۱۳۱ طرح عمرانی، تولیدی و خدماتی بخش کشاورزی به آذربایجان غربی سفر کرده است.

شرکت معاونین در جلسه کارگروه زنجیره سیب استان، کارگروه زیر بنایی، کارگروه رونق تولید و تشکل‌ها، شرکت در جلسه بررسی مسائل و مشکلات بخش کشاورزی با حضور استاندار و مجمع نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی، حضور در نشست خبری با اصحاب رسانه برای ارائه گزارش سفر دو روزه از اهم برنامه‌های سفر وزیر جهاد کشاورزی و هیئت همراه به استان خواهد بود.

سرویس خبری: کشاورزی