1

راه اندازی خط تولید شیرین‌کننده‌های گیاهی از سوی شرکت‌های دانش بنیان

یکی از شرکت‌های دانش‌بنیان با راه اندازی خط تولید شیرین‌کننده‌های طبیعی از گیاه استویا در تلاش است تا این ماده گیاهی را جایگزین شیرین کننده‌های مضر کند.

به گزارش پایگاه خبری صنعت غذا و کشاورزی، به نقل از مرکز اطلاع رسانی معاونت علمی ریاست جمهوری؛  مصطفی صابر، مدیر عامل این شرکت دانش‌بنیان با بیان اینکه در این شرکت موفق به راه‌اندازی خط تولید استحصال شیرین‌کننده‌های گیاهی با ظرفیت ۱۰ تن در سال شدیم، گفت: امروزه از استویا در بسیاری از کشورها به عنوان شیرین‌کننده طبیعی استفاده می‌شود؛ چرا که این گیاه دارای پروتئین، فیبر، کربوهیدرات، فسفر، آهن، کلسیم، پتاسیم، سدیم، منیزیم، روی و ویتامین‌های A وC است.

وی با بیان اینکه این ماده می‌تواند جایگزین مناسبی برای شکر باشد، اظهار کرد: شیرین‌کننده‌های استحصال شده از گیاه استویا در بسیاری از صنایع غذایی مانند تولید نوشابه‌های گازدار و بدون گاز، تولید شیرینی و شکلات و نیز در صنایع آردی جایگزین شکر شده‌اند.

بر اساس اعلام مرکز اطلاع رسانی معاونت علمی ریاست جمهوری، صابر گفت: این شیرین‌کننده برای بیماران دیابتی مفید است. مطالعات نشان می‌دهد که شیرین کننده‌های طبیعی هیچ کالری یا کربوهیدراتی به رژیم غذایی اضافه نمی‌کنند. این شیرین‌کننده یکی از بهترین مواد طبیعی جایگزین شکر محسوب می‌شوند، چون ۲۰۰ برابر از شکر شیرین‌تر هستند. به همین علت به‌طور معمول برای بهتر کردن طعم داروها و انواع چای استفاده می‌شوند.

سرویس خبری: صنعت غذا