1

رییس کمیسیون صنایع اتاق بازرگانی تاکید کرد: وزیر صنعت باید “تولید” و “بازار” را با هم ببیند

رییس کمیسیون صنایع اتاق بازرگانی ایران معتقد است که تلاش برای خروج از رکود مهم ترین برنامه‌ای است که باید توسط وزارت صنعت، معدن و تجارت در دوره چهار ساله پیش‌رو مدنظر قرار گیرد.

ابوالفضل روغنی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به معرفی “شریعتمداری” به عنوان وزیر صنعت، معدن و تجارت در دولت دوازدهم، اظهار کرد: با توجه به این که در دوران رکود قرار داریم و مفهوم وضعیت فعلی این است که انبارها پر از کالا بوده و قدرت خرید مردم پایین آمده است؛ بنابراین بهترین گزینه برای تصدی وزارت صنعت، معدن و تجارت با توجه به سابقه قابل اشاره در حوزه بازرگانی شریعتمداری است.

وی با تاکید بر این که کشور باید به شرایطی برسد که نقطه تعادل حاکم شود، گفت: نباید صرفا یک مدیر تولیدگرا یا یک مدیر بازارگرا در وزارت صنعت مشغول به فعالیت باشد و توجه به بخش تولید و بازار باید توامان مدنظر قرار گیرد.

رییس کمیسیون صنایع اتاق بازرگانی ایران ادامه داد: باید سیاستی در وزارت صنعت، معدن و تجارت حاکم شود که به تولید کننده کمک کند تا محصول خود را در بازار داخلی و خارجی به فروش برساند، بنابراین شاید سابقه شریعتمداری نسبت به نعمت‌زاده در بخش صنعت کمتر باشد، اما در بخش بازرگانی سابقه طولانی‌مدتی دارد.

روغنی همچنین در مورد مهم ترین مشکلات موجود در وزارت صنعت، معدن و تجارت دولت یازدهم، بیان کرد: یکی از بزرگ ترین مشکلات موجود در دولت یازدهم عدم هماهنگی در تیم اقتصادی بود که همین موضوع باعث شد مشکلات عدیده‌ای در صنعت کشور به وجود آید. علاوه بر این تعطیلی بنگاه‌ها و رکود از دیگر مسائلی بود که صنعت کشور با آن مواجه شد.

وی افزود: در این بین اما توجه به طرح رونق تولید و نیز جلوگیری از واردات بی‌رویه اقدامات مثبتی بودند که توسط وزارت صنعت، معدن و تجارت مدنظر قرار گرفتند و امیدواریم خط مشی مورد نظر در چهار ساله گذشته توسط وزارت شریعتمداری در دوره آتی ادامه یابد.

رییس کمیسیون صنایع اتاق بازرگانی ایران در پاسخ به این که چه مواردی به طور ویژه باید در چهار سال آتی توسط وزارت صنعت، معدن و تجارت مدنظر قرار گیرد، خاطر نشان کرد: تلاش برای خروج از رکود، تدوین استراتژی توسعه صنعتی و اقتصادی کشور، جلوگیری از صدور مجوزهای قارچ‌ گونه در بخش صنعت و نیز توجه ویژه به خصوصی‌ سازی از مهم‌ترین برنامه‌هایی است که باید توسط وزارت صنعت و سایر دستگاه‌های اقتصادی در دستور کار قرار گیرد.