1

سیل باغات پسته رفسنجان را تخریب کرد

مدیرعامل اتحادیه سراسری شرکتهای تعاونی تولید کنندگان پسته ایران گفت: بخشی از باغات پسته رفسنجان تا حدود صد در صد از بین رفته و درختان در گل ولای صدمه جدی خورده اند و بخش دیگر از باغات حتی غیر قابل اصلاح میباشند.

به گزارش پایگاه خبری صنعت غذا و کشاورزی(اگروفودنیوز)، به نقل از تسنیم، محمود صادقی,  مدیرعامل اتحادیه سراسری شرکتهای تعاونی تولید کنندگان پسته ایران با اشاره به خسارت های ناشی از سیل گفت: سیل اخیر خسارت های بسیاری به این صنعت زده است که تاثیر مستقیمی بر معیشت باغداران و فعالان این صنعت خواهد داشت.

وی ادامه داد: این شرایط وضعیت نامطلوبی برای فعالان و کشاورزان این حوزه محسوب می شود  و در حال حاضر بررسی و آسیب شناسی اثرات سیل بر  باغات پسته را در دستور کار قرار دادیم و نیازمند حمایت و پشتیبانی مسئولان از کشاورزان و فعالان این خطه کویری هستیم.

گفتنی است؛ در پی وقوع سیل و آبگرفتگی شدید شهر رفسنجان، وزیر کشور نیز برای رسیدگی به وضعیت به این شهر سفر کرد.

به گفته مدیرجهاد کشاورزی شهرستان رفسنجان گفت: در اثر سیل روز گذشته به باغات پسته خسارت شدید وارد شد و ۵۰۰۰هکتار از باغات پسته دچار آبگرفتگی از سطوح متوسط تا شدید شده اند.

مدیرعامل اتحادیه سراسری شرکتهای تعاونی تولید کنندگان پسته ایران گفت: بخشی از باغات پسته رفسنجان تا حدود صد در صد از بین رفته و درختان در گل ولای صدمه جدی خورده اند و خسارت بخش دیگر از  باغات  حتی غیر قابل اصلاح است.

سرویس خبری: کشاورزی

منبع: تسنیم