1

شاخص قیمت تولید کننده محصولات گاوداری های صنعتی افزایش یافت

دام

[heading]مرکز آمار ایران اعلام کرد: شاخص کل قیمت تولیدکننده محصولات گاوداری های صنعتی در فصل پاییز ۱۳۹۴ به عدد۲۲۰٫۵۹ رسید، که۰٫۵۶ درصد افزایش را نسبت به فصل قبل(تابستان ) و ۲٫۶۴ درصد افزایش را نسبت به فصل مشابه سال قبل نشان می دهد.[/heading]

به گزارش ایرنا از گزارش شاخص قیمت تولیدکننده محصولات گاوداری های صنعتی کشور پاییز ۱۳۹۴ بر پایه (۱۰۰=۱۳۹۰)که از سوی مرکز آمار ایران انتشار یافته است،در فصل مورد بررسی، شاخص کود با۴٫۷۰ درصد افزایش نسبت به فصل قبل با بیشترین افزایش روبرو شد.

شاخص قلم گوساله پرواری با۰٫۹۷ درصد نسبت به فصل قبل کاهش داشت و در فصل مورد بررسی شاخص قیمت کل دراغلب استانها، افزایش داشت و استان کهگیلویه و بویر احمد با۶٫۴۹ درصد افزایش در شاخص کل نسبت به فصل قبل بیشترین افزایش و استان چهارمحال و بختیاری با۵٫۰۱ درصدکاهش در شاخص کل نسبت به فصل قبل ، بیشترین کاهش را ثبت کرد.
به گزارش ایرنا ، گاوداری های صنعتی در واقع واحد هایی محسوب می شوند که در آن فعالیت پرورش گاو وگوساله از نظر محل ونحوه نگهداری ، روش تغذیه و بهداشت دام با رعایت اصول و موازین نوین و ویژه انجام می شود و فعالیت گاوداری به شیوه صنعتی به منظور تولید شیر و گوشت ازاهمیت ویژه ای برخورداراست.
براساس آمار منتشر شده، تعداد کل گاوداری های صنعتی کشور ۲۵ هزار و ۳۵۳ واحد با ظرفیت سه میلیون ۲۶۴ هزارو ۵۹۳ راس گاو و گوساله اعلام شد.
برابر این آمار تعداد، ۱۶ هزارو ۲۹۵ گاوداری صنعتی با ظرفیت کل دو میلیون و ۲۱۶ هزارو ۷۵۰ راس مربوط به فعالیت پرورش گاو شیری و تعداد ۹ هزار و ۵۸ گاوداری صنعتی با ظرفیت کل یک میلیون و ۱۰۰هزارو ۸۴۳ راس مربوط به فعالیت پرواربندی گاو و گوساله است.