1

صادرات آبزیان هرمزگان ۱۳۸ میلیون دلار ارزآوری داشته است

سرپرست شیلات هرمزگان گفت: افزون بر ۶۸ هزار تن انواع آبزی سال گذشته از این استان صادر شد که این میزان افزون بر ۱۳۸ میلیون دلار ارزآوری داشته است.

به گزارش پایگاه خبری صنعت غذا و کشاورزی(اگروفودنیوز)، به نقل از ایرنا، مسعود بارانی در جمع خبرنگاران در تشریح عملکرد یکساله صادرات آبزیان استان افزود: آبزیان صادر شده شامل میگوی پرورشی، انواع ماهیان ماکول (حسون، سلطان ابراهیم و طلال) و غیرماکول (ماهی مرکب، یال اسبی و مارماهی) بوده است.

وی بیان کرد: صادرات این میزان انواع آبزی به مقصد کشورهای حاشیه خلیج فارس، روسیه، ویتنام، مالزی، تایلند و چین بارگیری شده است.

سرپرست شیلات هرمزگان اظهار کرد: در سال ۱۴۰۰ نیز ارزش صادرات محصولات شیلاتی هرمزگان حدود ۹۰ میلیون دلار بود که پارسال با رشد چشمگیر ۴۸ میلیون دلاری، شاهد رسیدن ارزش صادرات محصولاتی شیلاتی هرمزگان به بیش از ۱۳۸ میلیون دلار بوده‌ایم.

بارانی، تولید محصولات شیلاتی با کیفیت و صادرات محور را یکی از سیاست‌های شیلات هرمزگان اعلام و تصریح کرد: امیدواریم با صادرات این گونه محصولات، ارزآوری خوبی برای کشور و فعالان شیلاتی داشته باشیم.

گفتنی است، استان هرمزگان با تولید بیش از یک چهارم محصولات شیلاتی کشور سهم قابل توجهی در ارزآوری و صادرات از طریق محصولات شیلاتی دارد و رتبه نخست صادرات از نظر وزنی در سال ۱۴۰۰ بوده است.

سرویس خبری: دام و طیور و آبزیان

منبع: ایرنا