1

صادرات خرما و آبزیان بوشهر سالانه ۱۷۸میلیون دلار برای کشور ارزآوری دارد

مدیرصنایع سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر گفت: سالانه ۲۵ هزار تن خرما و ۳۳ هزار تن انواع آبزیان از این استان صادر می شود که ۱۷۸میلیون دلار برای کشور ارزآوری دارد.

به گزارش ایرنا، مصطفی قلی پور در جمع خبرنگاران افزود: این میزان خرما به کشورهای روسیه، اکراین، آسیای میانه و کشورهای عربی صادر شده است.
وی اضافه کرد: انواع آبزیان از واحدهای فرآوری و بسته بندی استان شامل (میگوی پرورشی به میزان هشت هزار تن و انواع ماهیان خوارکی و غیر خوراکی شامل مارماهی، یال اسبی، ماهی مرکب به میزان ۲۵هزار تن) به ارزش ۱۴۸میلیون دلار به کشورهای چین، ویتنام، تایلند، امارات متحده عربی، عمان، روسیه و مالزی صادر می شود.
قلی پور بیان کرد: سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر برای حمایت از تولید، اشتغال و محصولات کشاورزی صادراتی، صادرکنندگان محصولات کشاورزی استان را به منظور گرفتن تسهیلات سرمایه در گردش ویژه صادرات از محل صندوق توسعه ملی با نرخ بهره بانکی یارانه ای، به بانک های عامل معرفی کرده است.
وی افزود: همچنین برای سایر بخش های صنایع تبدیلی کشاورزی در مناطق غیر برخوردار نیز، واحدهای متقاضی مشمول سرمایه در گردش را برای گرفتن تسهیلات از محل صندوق توسعه ملی با نرخ بهره بانکی یارانه ای، به بانک های عامل معرفی می کند.