1

صادرات محصولات شیلاتی به روسیه/ تولید میگو کاهش یافت

میگو

معاون وزیر جهادکشاورزی با بیان اینکه تاکنون میزان تولید میگوی پرورشی در کشور به حدود ۱۶ هزار تن رسیده است، اعلام کرد: در ۹ ماهه امسال ۱۰۰۰ تن محصولات شیلاتی به روسیه صادر شده است.

صادرات محصولات شیلاتی به روسیه/ تولید میگو کاهش یافت

حسن صالحی  درباره میزان تولید میگو در سال‌جاری با بیان اینکه هنوز مزارعی در استان هرمزگان وجود دارد  که محصول‌شان برداشت نشده است، اظهارداشت: برآورد می‌شود میزان تولید در مزارعی که تاکنون برداشت در آنها انجام شده، نزدیک به  ۱۶ هزارتن میگو است.

رئیس سازمان شیلات کشور اضافه کرد: پیش‌بینی می‌شود میزان کل تولید در سال‌جاری بین ۱۷ تا ۱۸ هزار تن باشد.

معاون وزیر جهاد کشاورزی در پاسخ به این پرسش که چرا تولید میگو در سال‌جاری به میزانی که وزارت جهادکشاورزی پیش‌بینی و اعلام کرده بود، نرسید؟ گفت: به خاطر بروز بیماری لکه سفید در برخی استان‌ها از جمله هرمزگان و خوزستان به برآوردی که تنظیم کرده بودیم نرسیدیم.

صالحی با اشاره به اینکه پیش بینی شده بود میزان تولید میگو امسال ۲۲ هزارتن باشد، افزود: مشکل اصلی ما در این زمینه شیوع بیماری مذکور بود که بویژه در استان بوشهر خسارت سنگینی را به پرورش دهندگان وارد کرد.

معاون وزیر جهاد کشاورزی درباره صادرات محصولات شیلاتی به کشور روسیه اظهارداشت: روسیه متقاضی تمام محصولات شیلاتی و انواع آبزیان دریایی، پرورشی ما از جمله  میگو، ماهیان خاویاری و غیره است، ضمن اینکه در حال حاضر مشکل خاصی در این زمینه وجود ندارد.  

صالحی با بیان اینکه در این زمینه باید  تجار ایرانی باید با  طرفین روس توافق کنند، افزود: متاسفانه کاهش قیمت روبل روسیه، در سال‌جاری تمایل صادرکنندگان را برای صادرات برخی محصولات که در کشورهای دیگر متقاضی دارند تاحدودی تحت تاثیر قرار داد.

رئیس سازمان شیلات کشور اضافه کرد: در کل با توجه به تنوع محصولاتی که تاکنون به روسیه صادر شده‌اند، نزدیک به هزار تن محصولات شیلاتی در ۹ ماهه امسال به این کشور صادر شده است.

صالحی در پاسخ به این پرسش که پیش‌بینی می‌شود این عدد تا پایان سال‌جاری به چه میزان برسد؟ گفت: در حال حاضر نمی‌توان این موضوع را پیش بینی کرد.