1

عشایر هرمزگان سالانه سه هزار تُن گوشت قرمز تولید می‌کنند

رییس سازمان جهاد کشاورزی هرمزگان گفت: عشایر استان دارای ۵۰۰ هزار واحد دامی در چهار هزار هکتار زمین کشاورزی هستند و سالانه سه هزار تُن گوشت قرمز تولید می‌کنند.

به گزارش پایگاه خبری صنعت غذا و کشاورزی(اگروفودنیوز)، به نقل از ایرنا؛ عباس مویدی افزود: جدای از تولیدات گوشتی و فرآورده‌های لبنی و پروتئینی، عشایر حتی در تولیدات زراعی و باغی هم به کمک استان ما آمده‌اند؛ به گونه‌ای که در تولید بیش از ۲۵ هزار تُن محصول در حوزه باغی و ۱۶ هزار تُن در حوزه زراعی به استان کمک می‌کنند.

وی عشایر را قشری مولد نه مصرف کننده عنوان کرد و یادآور شد: عشایر در واقع از نظر بُعد اقتصادی تولیدات سالمی دارند و اگر روی عشایر سرمایه‌گذاری شود، چه بسا نتیجه‌های خوبی در حوزه‌های علمی، اقتصادی و فرهنگی خواهیم داشت.

رییس سازمان جهاد کشاورزی هرمزگان با اشاره به اختصاص سهم ۷۰ درصدی در بحث آبرسانی به عشایر استان نیز گفت: البته در بخش استانی نیز استاندار باتوجه به بافت و توزیع جمعیتی، نگاه ویژه‌ای به بخش کشاورزی و صنعت استان و توزیع منابع آن دارد؛ چرا که هیچ بخشی به اندازه کشاورزی نمی‌تواند با کمترین هزینه بیشترین اشتغال را ایجاد کند.

مویدی اظهار امیدواری کرد: در حوزه عشایر نیز در بخش کشاورزی بتوانیم به نسبت جمعیت و تولید در سال های آینده با حمایت های سازمان امور عشایر به میانگین کشوری دست یابیم که این مهم تلاش جهادی و مضاعف را می طلبد.

وی اضافه کرد: استان هرمزگان بیش از سه هزار و ۵۰۰ خانوار و افزون بر ۱۵ هزار نفر جمعیت عشایری دارد که عشایر برون کوچ یکهزار و ۵۰۰ خانوار و عشایر درون کوچ ۲ هزار خانوار است و برای نخستین بار این آمار ثبت سامانه مرکز آمار کشور شده است.

رییس سازمان جهاد کشاورزی هرمزگان اظهار کرد: جمعیت عشایر استان در شهرستان‌های حاجی آباد، رودان، بندرعباس، میناب، بستک، بشاگرد، پارسیان، سیریک و جاسک به شکل رمه گردان و کوچ رو زندگی می‌کنند.

سرویس خبری: استان ها

منبع: ایرنا