1

فدراسیون تشکل‌های صنایع‌غذایی و کشاورزی ایران با صدور اطلاعیه ای هجمه های غیر کارشناسی در صنعت غذا را محکوم کرد

فدراسیون تشکل‌های صنایع غذایی کشاورزی ایران بیانات مخدوش کننده اذهان عمومی را که ‌توسط افراد غیر‌کارشناس در مورد افلاتوکسین در ‌لبنیات مطرح شده است را به شدت محکوم کرد.

متن اطلاعیه‌ای عیناً در ادامه می‌آید:

اطلاعیه

فدراسیون تشکل‌های صنایع غذایی کشاورزی ایران بیانات مخدوش کننده اذهان عمومی را که توسط افراد غیر کارشناس در مورد افلاتوکسین در لبنیات مطرح شده است را بشدت محکوم مینماید و این هجمه‌ها یی که بر علیه تولید آنهم صنایع غذایی ایران که در این چند دهه پرچم افتخار را برافراشته است ودر زمانی که برندهای صنایع لبنی کشور به به کشورهای اروپایی صادرات دارند و در کشورهای همسایه تحت لیسانس برند ایرانی تولید می‌کنند این چه بازی و چه خصمی است که به راه انداخته‌اند در چند هفته پیش حمله به صنایع شیرینی و شکلات کشور وارد کردند که باعث کاهش ۳۰ درصدی فروش کارخانجات گردید یک روز صنایع گوشتی را هدف قرار می‌دهند که باعث تعطیلی تعداد زیادی از کارخانجات بوده است یک روز روغن پالم…….. این چه حکایت شومی ست که در سال رونق تولید براه انداخته شده است. وظیفه سازمان‌های نظارتی ست که اگر واقعا سخنان این افراد صحیح است که باکارخا نه‌ها برخورد قانونی نماید که سلامتی مردم اینگونه به خطر نباشد.
اگر کذب است که یقیناً کذب است با این افراد هر روز مردم را در بلاتکلیفی قرار می‌دهند برخورد قانونی نماید و افرادی که باعث تشویش اذهان می‌شوند به قوه قضاییه معرفی نمایند.
صدا و سیما با تلاشی که به دستور مقام معظم رهبری در جهت حمایت از رونق تولید داشته است و تا آنجایی که حتی یک شبکه بنام ایران کالا بصورت رایگان در جهت منافع و رونق تولید ایجاد نموده است چرا در یک برنامه زنده باید اجازه دهد که شاهد اینچنین موارد غیر منطقی و غیر کارشناسی باشیم.
فدراسیون تشکل‌های صنایع غذایی کشاورزی ایران از آقای دکتر علی عسکری ریاست صدا وسیما و اقای دکتر زابلی زاده رییس کارگروه رونق تولید صدا و سیما تقاضا دارد که برنامه ای اختصاص دهند که کارشناسان زحمت‌کش و عالم ذی‌ربط و ارگان‌های نظارتی این بحث را در برنامه تلویزیونی به‌صورت کارشناسی مناظره نمایند.

محسن نقاشی

دبیر فدراسیون تشکل‌های صنایع غذایی کشاورزی ایران