1

قیمت خرید تضمینی گندم چقدر است؟

رئیس بنیاد ملی گندمکاران با بیان اینکه بر اساس اعلام شورای قیمت گذاری محصولات کشاورزی قیمت خرید تضمینی هر کیلو گندم ۷۵۰۰ تومان است، گفت: اخیرا کمیسیون تلفیق بودجه قیمت ۹۵۰۰ تومان را برای خرید هر کیلو گندم پیشنهاد داده که اگر احیانا ارز ترجیحی حذف شد اعتبار خرید آن توسط دولت تامین شده باشد.

به گزارش پایگاه خبری صنعت غذا و کشاورزی(اگروفودنیوز)، به نقل از ایسنا؛ عطاالله هاشمی در پاسخ به این سوال که آیا قیمت خرید تضمینی گندم تغییر خواهد کرد یا خیر؟ گفت:مجلس سال گذشته قانونی تصویب کرد که  قیمت‌گذاری محصولات کشاورزی توسط شورای قیمت گذاری محصولات کشاورزی و اتخاذ سیاست‌های حمایتی انجام شود.

وی ادامه داد: شورا هم پس از جلسات متعدد به قیمت هر کیلو ۷۵۰۰ تومان برای سال ۱۴۰۱ رسید و آن را تصویب کرد. یعنی قیمت خرید تضمینی هر کیلو گندم برای سال آینده  ۷۵۰۰ تومان تعیین شد.

رئیس بنیاد ملی گندمکاران اضافه کرد: چون احتمال داشت ارز ۴۲۰۰تومانی در خصوص نهاده‌های دامی حذف شود، با توجه به بالا رفتن قیمت نهاده‌های دامی ممکن است پرت بسیار زیادی در گندم نان به سوی نهاده‌های دام و طیور داشته باشیم. بنابراین اگر چنین شود احتمال تجدید نظر در قیمت خرید تضمینی گندم هم وجود دارد.

وی تصریح کرد: به همین دلیل کمیسیون تلفیق بودجه نیز رقم ۹۵۰۰ تومان را برای خرید هر کیلو گندم پیشنهاد داد تا اعتبار آن توسط مجلس تامین شود که اگر احیانا ارز ترجیحی حذف شد قیمت خرید تضمینی هم عادلانه باشد. در حقیقت پیشنهاد این کمیسیون بیشتر تامین اعتبار  بود تا دولت در زمان خرید دچار مشکلی نشود.

بر اساس این گزارش، روز گذشته سخنگوی کمیسیون تلفیق بودجه ۱۴۰۱ اعلام کرد که این کمیسیون با پیشنهاد  خرید تضمینی هر کیلوگرم گندم با قیمت ۹۵۰۰ تومان موافقت کرده است.

سرویس خبری: کشاورزی

منبع: ایسنا