1

لزوم استفاده از گونه‌های جدید دامی پر تولید در خوزستان

سرپرست سازمان جهاد کشاورزی خوزستان گفت:زیرساخت‌های لازم در بخش‌های پرورش دام استان موجود است و باید با یک برنامه عملیاتی نیاز گوشت استان در استان تامین شود و از ظرفیت تعاونی‌ها در این زمینه استفاده شود.

به گزارش پایگاه خبری صنعت غذا و کشاورزی(اگروفودنیوز)، به نقل از سازمان جهاد کشاورزی خوزستان،؛ سید رحمت الله پریچهر در دیدار صمیمانه با مدیرعامل و اعضای هیئت مدیره اتحادیه دامداران خوزستان ضمن تبادل نظر درباره مباحث مختلف این حوزه اظهار کرد: قانون‌مداری و شفافیت باید سرلوحه فعالیت‌های تعاونی‌ها قرار گیرد و تلاش شود با ایجاد راهکارهای نوین به تعاونی‌های اقتصادی تبدیل شوند.

وی ضمن تاکید مجدد بر اجرای قوانین در بخش‌ تعاونی‌ها خاطرنشان کرد: حرکت بر مدار قانون موجب اعتماد مردم به بخش تعاونی‌ها می‌شود و این اعتماد سازی موجب پیشرفت آنان خواهد شد.

پریچهر تصریح کرد: زیرساخت‌های لازم در بخش‌های پرورش دام استان موجود است و باید با یک برنامه عملیاتی نیاز گوشت استان در استان تامین شود و از ظرفیت تعاونی‌ها در این زمینه استفاده شود.

وی با تاکید بر تولید با شیوه‌های جدید افزود: باید در استان از گونه‌های دامی جدید پر تولید همچون بز سانن، نجدی و گاو سیمنتال در مناطق مستعد و مناسب بهره‌گیری شود و بر همین اساس باید با دعوت از سرمایه‌گذاران و استفاده از توان تشکل‌های تولیدی به عنوان یکی از حلقه‌های مهم تولید به این امر مهم جامه عمل بپوشانیم.

پریچهر خطاب به مدیرعامل اعضای هیئت مدیره اتحادیه دامداران خوزستان گفت: باید به حسابرسی‌های عملیاتی، سالیانه و ویژه در تعاونی‌های تحت پوشش اهتمام جدی شود.

سرپرست سازمان جهاد کشاورزی خوزستان همچنین اتحادیه‌ها و تشکل‌ها را به عنوان بازوان مشورتی و اجرایی سازمان برشمرد و اظهار کرد: باید این نشست‌ها به طور مستمر و با دستور کار مشخص برگزار شود.

سرویس خبری: دام و طیور و آبزیان

منبع: ایسنا