1

محسن احتشام مطرح کرد: حمایت از تولیدکنندگان حقیقی راهکار ایجاد اشتغال‌زایی و جلوگیری از آسیب‌های اجتماعی ناشی از فقر و بیکاری است

گلایه از غلبه دلالی بر فعالیت اصیل اقتصادی، ضرورت حمایت‌هایی فراتر از شعار از تولیدکنندگان و حل مشکلات ارزی صادرکنندگان در جلسه هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی بیرجند مطرح شد.

به گزارش اگروفودنیوز،رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی بیرجند در جلسه هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی بیرجند اظهار کرد: در حوزه تولید باید سمت کسب ارزش افزوده بیشتر حرکت کرده و از مونتاژکاری فاصله بگیریم.

محسن احتشام با اشاره به اینکه صنعت کشور باید به سمت تولید مولد حرکت‌ کند، بیان‌کرد: جای تأسف است در شرایطی که باید از فعالان اصیل اقتصادی حمایت شود، فعالیت‌های دلالی و سوداگری غلبه پیدا کرده است.

دلالی و سوداگری بر فعالیت‌های اصیل اقتصادی غلبه پیدا کرده است

احتشام با تبیین اینکه باید انگیزه تولید را فزایش دهیم، ادامه داد: غلبه دلالی و سوداگری انگیزه تولید کنندگانی که بدون رانت و در شرایطی سالم کار می‌کنند را کاهش می‌دهد.

وی افزود: در کمیسیون‌های اتاق بازرگانی و از جمله کمیسیون صنعت و کارگروه تسهیل باید به این موارد بیندیشیم که چگونه می‌توان در عرصه عمل مشکلات واحدهای تولیدی خراسان‌جنوبی و بیرجند را حل کنیم.

رئیس اتاق بازرگانی بیرجند گفت: وقتی که از تولید وتولیدکنندگان حقیقی حمایت و در امتداد آن اشتغال‌زایی ایجاد شود بی‌شک آسیب‌های اجتماعی ناشی از فقر و بیکاری در خراسان‌جنوبی کاهش پیدا خواهد کرد.

تولیدکنندگان انتظار حمایت‌هایی فراتر از شعار دارند

احتشام با انتقاد از برخی از مسائل مرتبط با مالیات از واحدهای کوچک صنعتی در خراسان‌جنوبی اظهار کرد: در شرایط جنگ تمام عیار اقتصادی تولیدکنندگان انتظار حمایت‌هایی فراتر از حرف، شعار و همایش دارند.

وی بیان کرد: استاندار برای حل مشکلات واحدهای تولیدی آمادگی کافی دارند و ما به عنوان بخش خصوصی باید در این زمینه ایده بدهیم.

رئیس اتاق بازرگانی بیرجند ادامه داد: وقتی با افغانستان مبادلات از طریق دلار نداریم چگونه از صادرکننده به این کشور انتظار برگشت ارز داریم که بی شک باید برای این مسائل چاره اندیشی کرده و راه حلی برای رفع آن بیابیم.

در زمینه بازاریابی باید توانمند شویم

احتشام یادآور شد: از طرف دیگر تولیدکنندگان نیز برای رسیدن به موفقیت باید مسلط به علم بازاریابی، بازارسازی و بازارشناسی باشند، در حالی که درباره بسیاری از محصولات خراسان‌جنوبی در این زمینه مشکل داریم.

وی با اشاره به تأکید استاندار خراسان‌جنوبی در زمینه بازاریابی برای محصولات خراسان‌جنوبی، گفت: در صورتی که یک فرد توانمند و با دانش بیابیم آماده راه‌اندازی معاونت بازاریابی در اتاق بازرگانی بیرجند هستیم.

سرویس خبری :صنعت غذا