1

محصولات پروبیوتیک پگاه روی خط سلامتی

به گزارش اگروفودنیوز به نقل از ام بی ای نیوز: همیشه محصولات تازه برای حضور در سبد مصرف مخاطبان نیازمند معرفی ویژگی هایی هستند که بتواند مشتریان را قانع نماید تا به انتخاب و خرید آن محصول تازه اقدام کنند، درواقع برخی کمپین های تبلیغاتی با همه توان در جهت این هدف تلاش میکنند و با استفاده از تکنیک ها و استراتژی هایی که در فرهنگ هر جامعه تاثیر گذار است، محصول تازه خود را معرفی میکنند و با ایجاد نیاز در مخاطب زمینه ی فروش آن را افزایش میدهند.

محصولات پروبیوتیک پگاه روی خط سلامتی

در حال حاضر بسیاری از مردم جهان به سمت استفاده از مواد سالم و ارگانیک روی آورده اند، از اینرو برخی از برندها برای متفاوت بودن خود یا پاسخ به این نیاز مخاطبان که حفظ سلامتی و زندگی سالم است، اقدام به تولید و عرضه ی محصولاتی با ویژگی های خاص میکنند.
این روزها محصولات پروبیوتیک پگاه در کمپین بزرگی که این شرکت در سطح کشور پوشش داده با شعار “سلامتی” معرفی شده اند، درواقع در این کمپین سعی شده ابتدا خواص این محصولات و ویژگی هایی که آنها را نسبت به سایر محصولات لبنی ممتاز کرده است برای مخاطبان ارائه شود و سپس برند پگاه به عنوان تولید کننده ی مواد لبنی پروبیوتیک با ویژگی سلامتی معرفی شود.

لازم به ذکراست “پروبیوتیک” همانطور که از نامش پیداست “محصولی برای زندگی” است که دارای خواص ویژه ای بوده و درعین اینکه طعم و مزه ی آن تفاوتی نمیکند، مصرف این محصولات باعث افزایش ایمنی بدن میشود و استفاده از اینگونه محصولات بخصوص در حوزه مواد لبنی در همه دنیا رشد خوبی داشته است.

محصولات پروبیوتیک پگاه روی خط سلامتی

دکتر امیر اخلاصی، مشاور مدیر عامل در حوزه ی تبلیغات و بازاریابی مجموعه ی پگاه، ضمن اشاره به این موضوع اظهارکرد: برای این پروژه مهمترین کاری که باید انجام میشد معرفی و اطلاع رسانی در مورد خود محصولات پروبیوتیک بود، چرا که اساساً بسیاری از مخاطبان نمیدانستند این محصول چیست و چه ویژگی هایی دارد.

محصولات پروبیوتیک پگاه روی خط سلامتی

وی افزود: در همه دنیا محصولات پروبیوتیک تولید میشود و متقاضیان زیادی نیزدارد؛ چرا که به عنوان یک محصول سالم مطرح است که ضمن هضم آسان و مفید بودن برای دستگاه گوارش به کاهش کلسترول خون کمک میکند و باعث افزایش ایمنی بدن میشود، البته درجامعه ی ما فرهنگ مصرف این محصولات به دلیل عدم شناخت یا وجود ندارد یا خیلی کم است.

او گفت: تولید محصولات لبنی پروبیوتیک درمجموعه ی پگاه قبلاً وجود داشته ولی اطلاع رسانی در مورد آن انجام نشده بود که ما دراین کمپین تصمیم گرفتیم با درنظرگرفتن دو هدف کار تبلیغاتی را شروع کنیم؛ ابتدا آموزش مخاطبان برای مصرف اینگونه محصولات و دیگر معرفی شرکت پگاه به عنوان تولید کننده ی مواد لبنی و حافظ سلامتی.

محصولات پروبیوتیک پگاه روی خط سلامتی

برای این کار ضمن استفاده از رسانه هایی مانند بیلبوردها، از روش گوریلا مارکتینگ و بازاریابی پارتیزانی نیز استفاده شد که همان خودروهای ون با طراحی کاراکتر گاو بوده و همچنین عروسک این کاراکتر که همراه تیم در شهرهای مختلف ضمن حضور در محل هایی که مردم تجمع بیشتری دارند نظیر فروشگاه های زنجیره های بزرگ و مراکز تفریحی مثل سینماهای معروف شهرها، با سمپلینگ و ارائه ی بروشور اقدام به اطلاع رسانی میکنند.

محصولات پروبیوتیک پگاه روی خط سلامتی

وی در ادامه گفت: در این طرح دو دستگاه خودروی ون با طراحی بدن گاو در نظرگرفته شده که مسیرحرکت یکی از آنها از تهران به سمت قم و اصفهان و شهرهای واقع شده در این مسیر بوده و دیگری از تبریز به سمت تهران حرکت کردند که طی دو هفته این مسیرها پوشش تبلیغاتی داده شد.

او درمورد تاثیر این شکل از بازاریابی میگوید: بازخوردهایی که تاکنون دریافت شده نشانه ی تاثیر فوق االعاده ی این روش بوده و با توجه به اینکه در تهران نیز سمپلینگ در فروشگاه های بزرگ و هایپرمارکت هایی نظیر هایپرمی و شهروند اجرا شده، میزان تقاضای مشتریان به شدت افزایش یافته است.

محصولات پروبیوتیک پگاه روی خط سلامتی

وی اضافه کرد: رسانه ی محیطی امکان ارائه ی اطلاعات زیاد به مخاطبان را ندارد اما در مکان هایی نظیر بام تهران که تردد عابران پیاده بیشتر است امکان توضیحات بیشتر وجود داشته و در اتوبانها فقط به معرفی محصول و شکل بسته بندی اکتفا شد.
البته معرفی یک محصول جدید و فرهنگ سازی برای مصرف آن مشکلات خاص خود را دارد اما در این مورد بازخورد بسیار خوبی از سوی مشتریان و مصرف کنندگان پگاه دریافت شد.

محصولات پروبیوتیک پگاه روی خط سلامتی

او می گوید: در حال حاضر این شرکت به تولید محصولات لبنی پروبیوتیک نظیر پنیر، ماست با نام پروماست و کفیر میپردازد که درمجموعه ی محصولات سلامتی بخش این شرکت قرار دارد اما در این کمپین بیشتر روی دو نوع محصول پنیروماست تمرکز شده است.

محصولات پروبیوتیک پگاه روی خط سلامتی