1

محمد کریمی مدیرعامل مجموعه ماسترفوده:تولید فرمولاسیون آدامس بایودنت با تلاش تحقیق و توسعه داخلی و بهره گیری از مشاوران اروپایی / ایرانی لایق بهترین هاست .

[heading]به گزارش فودنا، محمد کریمی در رونمایی آدامس بایودنت، اولین محصول بزرگترین و مجهزترین کارخانه تولید آدامس خاورمیانه، هدف از سرمایه گذاری سنگین در این حوزه را کمک به اقتصاد و ایجاد اشتغال در کشور دانست. [/heading]

مدیر عامل مجموعه ماسترفود در این گفتگو افزود: تاکید چندین باره دبیر انجمن شیرینی و شکلات کشور در خصوص نابسامان بودن وضعیت واردات و حضور محصولات خارجی فارغ از تاریخ انقضای معتبر در بازار، ما را بر آن داشت تا بعنوان یک تولیدکننده ایرانی نهایت تلاش خود را برای تولید آدامسی با کیفیت بالا برای هموطنان خود بکار گیریم.

بنابراین با برنامه­ریزی و تلاش مستمر، کارخانه­ای مبتنی بر دانش روز دنیا و با رعایت استانداردهای اروپا و جهانی و با بکارگیری تجهیزات و امکانات نوین در شهرک صنعتی اشتهارد راه­اندازی کردیم که در حال حاضر یکی از پیشرفته­ترین کارخانجات خاورمیانه به شمار می­­آید. در همین مسیر و در پرتوی الطاف الهی توانسته ایم از نظر کیفی، GMP و کیفیت کارخانه ضمن کسب استانداردهای اروپا خود را برای ورود به عرصه صادرات نیز آماده سازیم.

 

تولید فرمولاسیون آدامس بایودنت با تلاش تحقیق و توسعه داخلی و بهره­گیری از مشاوران اروپایی

مهندس کریمی خاطرنشان کرد: فرمولاسیون آدامس بایودنت را با تلاش کارشناسان و متخصصین زبده واحد تحقیق و توسعه خود و بهره­گیری از مشاوران توانمند اروپایی بدست آورده­ایم. مشاورانی از کشورهای آلمان، اسپانیا، فرانسه و ترکیه که همکاری خوبی را با مجموعه ما داشتند. یکی از برجسته ترین نقاط قوت فرمولاسیون ادامس های بایودنت را می توان استفاده از زایلیتول دانست. زایلیتول قند ضعیف شده ای است که علاوه بر کاهش احتمال جذب قند مصنوعی در بدن، با تنظیم سطح اسیدیته دهان، به پیشگیری از پوسیدگی دندان کمک بسزایی می­کند.

سطح اسیدیته دهان معمولا بعد از صرف وعده های غذایی از حالت نرمال خارج می شود. از آنجاییکه ادامس بایودنت حاوی زایلیتول بوده و به خاطر فرمولاسیون ویژه خود تحریک کننده سطح ترشح بزاق دهان می باشد، استفاده از آن به بازگرداندن تعادل PH دهان کمک کرده و مانع از تخریب مینای دندانها می شود.

 

ویژگی­های بایودنت: در بایودن از رنگ­های محلول در بزاق استفاده نشده­است

درخصوص ویژگی­های این محصول، مهندس کریمی به بسته­بندی «مگاپک» اشاره کرده و گفت این بسته­بندی برای اولین بار در ایران عرضه می­شود و فنآوری تولید آن در حال حاضر تنها در اختیار شرکت ماسترفوده است.

وی افزود: براساس پژوهش­های میدانی واحد بازاریابی شرکت، این محصول از نظر کیفیت بافت و اسانس و میزان سفتی و نرمی مورد پسند مشتریان ایرانی واقع شده­است. همچنین از نظر ماندگاری طعم و اسانس در ۲۰ تا ۳۰ دقیقه­ای که جویده می­شود از وضعیت بسیار مطلوبی برخوردار است.

یکی دیگر از نقاط قوت بایودنت از دید ایشان عدم استفاده از رنگ­های محلول در بزاق است به گونه ای که هیچ زیانی به بدن نمی­رساند. درحالیکه سایر رنگهای فاقد این ویژگی، به شدت برای کلیه و کبد زیان­آور هستند.

علاوه بر آن تمامی مواد اولیه این محصول از کشورهای صاحب فنآوری نظیر ایتالیا، آلمان، اسپانیا، سوییس و فرانسه وارد می­شود. ماشین­آلات و تجهیزات خط تولید نیز که به نوعی از صنایع پیشرفته و های­تک بشمار می­آیند از برترین برندهای ایتالیایی، آلمانی و فرانسوی خریداری شده­اند. سرعت بالا و حجم بسته­بندی مناسب  را می­توان مهم­ترین ویژگی این تجهیزات دانست.

به­زودی به بازار سبد وسیعی از محصولات خود را عرضه خواهیم کرد.

مدیرعامل شرکت ماسترفوده از برنامه­های آتی مجموعه تحت مدیریت خود گفت و افزود: برای آینده نزدیک برنامه­های خوبی تدوین شده است؛ تیم تحقیق و توسعه این شرکت با بهره گیری از به روزترین اطلاعات موجود، همواره کمر به ایجاد خلاقیت بسته اند و براین اساس به طور مرتب ایده های ناب در برنامه تولید قرار میگیرد.

به امیدخدا و با تلاش تمامی کارکنان کارخانه و شرکت تا سه ماه آینده محصولات جدیدتری وارد بازار کشور خواهدشد. وی در خصوص برنامه­های برون­مرزی نیز به نمایشگاه گالفود امارات اشاره کرد که حضور این شرکت تا دوسال آینده در این برنامه محقق خواهدشد.

 

بایودنت، بدنبال بازپس گیری سهم ۲۰ تا ۲۵ درصدی از بازار محصولات وارداتی

در پایان مهندس کریمی عنوان کرد که بازار کنونی در سیطره محصولات خارجی است که عمدتا از راه قاچاق وارد کشور می­شوند. نتیجه آنکه با وجود اندازه مناسب بازار- درحدود ۱۷۰۰ میلیارد تومان- متاسفانه سهم تولیدکنندگان داخلی بسیار اندک و تنها در حدود ۲۰۰ میلیارد تومان بوده و بخش اصلی بازار به ارزش تقریبی ۱۵۰۰ میلیارد تومان در اختیار محصولات خارجی و عمدتا قاچاق است. با تمام این اوصاف ما تمام تلاش خود را می­کنیم تا در آینده نزدیک از این بازار سهم ۲۰ تا ۲۵ درصدی را به خود اختصاص دهیم.

علت تولید و عرضه این محصول با برند بایودنت افزایش توان رقابتی آن در عرصه بازارهای جهانی و دستیابی به جایگاهی مطلوب در بین محصولات صادراتی است.