1

مدیرعامل اتحادیه دام سبک: قیمت دام از اواخر اسفند کاهشی می شود

افشین صدر دادرس گفت: با توجه به عرضه زایش های پاییز از اواخر اسفند و اوایل فروردین پیش بینی می شود که قیمت دام روند کاهشی داشته باشد.

به گزارش پایگاه خبری صنعت غذا و کشاورزی(اگروفودنیوز)، به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان؛ افشین صدردادرس گفت: وزارت جهاد در تلاش است که قیمت گوشت را به ثبات برساند، البته مشکل اینجاست که این اقدام براساس واردات انجام می شود و همان طور که قبلا گفتم، واردات نمی تواند چاره ساز باشد.

به گفته او، با عرضه بره های مربوط به زایش پاییز از اواخر اسفند و اوایل فروردین پیش بینی می شود که قیمت گوشت در بازار کاهش یابد‌.

صدردادرس ادامه داد: با توجه به تولید مناسب بره لازم است که برنامه ریزی منسجمی صورت گیرد تا تولیدکننده و مصرف کننده از شرایط بازار رضایت داشته باشد.

مدیرعامل اتحادیه دام سبک درباره آینده بازار دام و گوشت گفت: مسئله تامین ارز نهاده های دامی در آینده بازار تاثیر بسزایی دارد به طوریکه با تامین‌ارز نهاده های دامی ثبت سفارش شده و ازدیاد عرضه دام پیش بینی می شود که بازار به تعادل برسد.

او گفت: تولید دام در بهار امسال نسبت به سال قبل ۳ تا ۴ برابر افزایش داشته است، درحالیکه بنابراعلام مرکز آماد در پاییز امسال برخلاف سال گذشته، تعداد دام کاهش یافته است که یکی از علل آن مربوط به خرید تضمینی پشتیبانی امور دام است.

این مقام مسئول ادامه داد: طبق روال همه ساله، دامداران بخشی از دام خود را در بهار و تابستان عرضه می کنند تا بتوانند بخشی از پول فروخته شده را برای باقی دام خود هزینه کنند که متاسفانه تاخیر در پرداخت پول دامداران موجب شد تا در پاییز و زمستان با کمبود بره های نر و در نتیجه افزایش قیمت در بازار روبرو شویم.

مدیرعامل اتحادیه دام سبک گفت: با توجه به حجم بالای خرید تضمینی دام، ذخایر استراتژیک گوشت گوسفندی پشتیبانی امور دام ۹ هزارتن است.

او درباره دیگر علل نوسان قیمت گوشت در بازار گفت: در نیمه اول سال به سبب زایش های زمستانه تولید دام بالا و مصرف پایین است و در ۶ ماهه دوم تقاضا برای خرید گوشت افزایش می یابد و از طرفی قیمت تمام شده به سبب استفاده از علوفه دستی بالاست.

سرویس خبری: دام و طیور و آبزیان

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان