1

مدیرعامل اتحادیه مرغداران گوشتی: تعطیلی پیش رو تاثیری بر قیمت مرغ ندارد/ نرخ هر کیلو مرغ ۳۰ هزار تومان شد

مدیرعامل اتحادیه مرغداران گوشتی گفت:با توجه به اینکه بازار اقلام مصرفی مشمول تعطیلی نیست، هفته آینده قیمت مرغ نوسانی ندارد.

به گزارش پایگاه خبری صنعت غذا و کشاورزی، به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان؛ محمد علی کمالی سروستانی مدیر عامل اتحادیه مرغداران گوشتی، از افزایش قیمت مرغ در بازار خبر داد و گفت: امروز متوسط نرخ هر کیلو مرغ زنده درب مرغداری ۱۷ هزار و ۷۹۵ تومان تا ۲۰ هزار تومان، مرغ آماده به طبخ درب کشتارگاه ۲۵ هزار و ۳۲۰ تا ۲۷ هزار تومان و در خرده فروشی ۳۰ هزار تومان است.

وی افزود: با توجه به نزدیک شدن به پایان ماه، واریز حقوق کارمندی و کارگری و ازدیاد تقاضا برای خرید پیش بینی می‌شود که قیمت مرغ در بازار افزایش یابد.

کمالی سروستانی درباره تاثیر تعطیلی ۲ هفته ای بر بازار مرغ بیان کرد: طی این ۲ هفته برای ارزاق عمومی محدودیت و تعطیلی وجود ندارد و تنها باید منتظر ماند و دید که وضعیت مصرفی خانوار چطور خواهد بود.

وی ادامه داد: مرغداران کماکان نگران تامین نهاده‌های دامی هستتد که با استمرار روند فعلی احتمال می‌دهیم که قیمت مرغ در بازار افزایش یابد.

این مقام مسئول از افزایش قیمت مصوب نهاده‌های دامی خبر داد و گفت: روز گذشته ستاد تنظیم بازار قیمت هر کیلو ذرت را یک هزار و ۷۰۰ تومان، کنجاله سویا را ۳ هزار و ۲۲۰ تومان و لوبیا سویا را ۳ هزار و ۱۰۰ تومان اعلام کرد که افزایش قیمت‌ها اثر خود را بر بازار آزاد گذاشته است.

به گفته وی، با وجود آنکه صد درصد نیاز مرغداران از طریق سامانه بازارگاه تامین نمی‌شود و تولیدکنندگان در تامین نهاده با مشکلات زیادی روبرو هستند، همین امر موجب شده مرغداران در امر جوجه ریزی احتیاط کنند که ثبات قیمت مرغ طی هفته‌های اخیر مصداق بارز این موضوع است.

مدیر عامل اتحادیه مرغداران گوشتی با اشاره به اینکه مرغداران رغبتی به جوجه ریزی ندارند، بیان کرد: بنابر آمار از ابتدای آبان تاکنون ۹۵ میلیون و ۴۰۰ هزار قطعه جوجه ریزی صورت گرفته که پیش بینی می‌شود تا پایان ماه به ۱۰۵ میلیون قطعه برسد.

وی ادامه داد: بنابر آمار از ابتدای سال تاکنون میزان جوجه ریزی نسبت به مدت مشابه سال قبل به علت کمبود و گرانی نهاده دامی‌۷ درصد کاهش یافته است.

به گفته این مقام مسئول، با وجود آنکه دولت تاکنون به تعهدات خود مبنی بر تامین کامل نهاده‌های دامی عمل نکرده است، از این رو امکان عرضه با نرخ مصوب وجود ندارد.

وی افزود: ستاد تنظیم بازار و تعزیرات قبل از اینکه به دنبال اجرای قیمت مرغ با نرخ مصوب باشند، این موضوع را باید پیگیری کنند که چرا نهاده با نرخ مصوب بدست مرغدار نمی‌رسد.

مدیر عامل اتحادیه مرغداران گوشتی درباره تاثیر ساماندهی بازارگاه نهاده دامی بر بازار مرغ بیان کرد: ساماندهی بازارگاه نهاده دامی در ارتباط با مرغ گوشتی نتایج مثبتی نداشته است چرا که واحد‌های مرغداری در کنار هم با ظرفیت مساوی به یکی نهاده تعلق نگرفته یا میزان عرضه متفاوت بوده است.

سرویس خبری: دام و طیور و آبزیان

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان