1

مدیرعامل بانک کشاورزی: امسال ۵۰۰ هزار میلیارد ریال تسهیلات به بخش کشاورزی اختصاص یافته است

مدیرعامل بانک کشاورزی گفت: طی سال جاری ۵۰۰ هزار میلیارد ریال تسهیلات در اختیار بخش کشاورزی در استان های مختلف کشور قرار گرفته که این رقم تا پایان سال به ۶۰۰ هزار میلیارد ریال خواهد رسید.

به گزارش پایگاه خبری صنعت غذا و کشاورزی، به نقل از ایرنا؛ روح‌الله خدارحمی با بیان اینکه بخش کشاورزی در تولید ناخالص داخلی، صادرات و اشتغال کشور نقش قابل توجهی دارد و با توجه به این اهمیت، اهتمام ویژه ای برای کمک به این حوزه داریم اظهار داشت: روند تجهیز منابع بانک کشاورزی در مسیر رشد مناسبی قراردارد و برنامه‌های سالانه این بخش در ۹ ماهه نخست سال جاری تحقق پیدا کرده است.

وی اضافه کرد: بانک کشاورزی از مکانیزاسیون کشاورزی، توسعه گلخانه، تولید داروهای گیاهی و طرح‌های با قابلیت توجیه اقتصادی حمایت خواهد کرد.

مدیرعامل بانک کشاورزی با بیان اینکه حمایت از تولید محصولات استراتژیک، طرح توسعه اشتغال پایدار روستایی، کمک به توسعه مکانیزاسیون بخش کشاورزی، توسعه کشت گلخانه ای، خرید تضمینی گندم، تأمین نهاده ها و تولید بذر اصلاح شده در اولویت بانک قرار دارد، اضافه کرد: در سال جاری نیز برای مکانیزاسیون بخش کشاورزی ۲۳ هزار میلیارد ریال تسهیلات پرداخت کرده ایم تا بتوانیم به افزایش و راندمان تولید کمک اساسی کرده باشیم.

در جریان سفر ۲ روزه “کاظم خاوازی” وزیر جهاد کشاورزی و هیات همراه به آذربایجان‌غربی، همزمان ۱۳۱ پروژه بخش کشاورزی با اعتبار بیش از ۴۴۵ میلیارد ریال در استان به صورت ویدئو کنفرانس به بهره برداری می‌رسد و از ۱۸ رقم دستاورد تحقیقاتی بخش کشاورزی رونمایی می‌شود.

“روح‌الله خدارحمی” مدیرعامل بانک کشاورزی و نماینده وزیر جهاد کشاورزی به بوکان سفر کرده بود.

سرویس خبری: کشاورزی

منبع: ایرنا