1

مدیرعامل سازمان اقتصادی کوثر: افزایش تولید دام و طیور راهی برای مهار تورم

ناصر فخاری گفت: افزایش تولید دام و طیور در جهت سیاست مهار تورم با بخش خصوصی دنبال می شود.

به گزارش پایگاه خبری صنعت غذا و کشاورزی(اگروفودنیوز)، به نقل از روابط عمومی سازمان اقتصادی کوثر؛ ناصر فخاری مدیرعامل سازمان اقتصادی کوثر گفت: سود عملیاتی سازمان اقتصادی کوثر در پایان سال ۱۳۹۹ حدود ۲۰۰ میلیارد تومان بود. در سال ۱۴۰۰، سود این سازمان به عدد ۵۶۰ میلیارد تومان رسید و هم اکنون این رقم به ۲ هزار و دویست میلیارد تومان افزایش پیدا کرده است.

او افزود: این عدد‌ها علاوه بر رشد تولید، نشان می‌دهند که شرکت‌های تابعه سازمان اقتصادی کوثر بین ۲ تا ۵ برابر سوددهی داشته اند. به عنوان مثال بخش صنعت کوثر در سال مالی گذشته حدود ۱۵۰ میلیارد تومان سود داشت که امسال این رقم به ۶۵۰ میلیارد تومان افزایش پیدا کرده است. همچنین در بخش معادن کوثر رقم ۳۰ میلیاردی سال گذشته به ۱۱۰ میلیارد تومان سود در امسال رسید. در نتیجه هرجا که تولید، رشد پیدا کرد بالطبع مهار تورم نیز رخ خواهد داد.

مدیرعامل سازمان اقتصادی کوثر افزایش تولید گوشت را یکی از برنامه‌های این سازمان اعلام کرد و گفت: درحال حاضر این سازمان بین ۱۵ تا ۲۰ هزارتن گوشت تولید می‌کند که هدفگذاری امسال ما برای ماه‌های آتی تولید ۱۲۰ هزار تن گوشت کشور است. این افزایش تولید در جهت سیاست مهار تورم و با مشارکت بخش خصوصی انجام خواهد گرفت.

فخاری با اشاره به برنامه هوشمندسازی فعالیت‌های سازمان اقتصادی کوثر مدیرعامل سازمان اقتصادی کوثر با شاره به حضور شرکت‌های این سازمان در بورس، گفت: در حال حاضر ۸ شرکت سازمان اقتصادی کوثر در بازار سرمایه و بورس حضور دارند و امسال نیز چند شرکت دیگر مانند زربال، شرکت معادن، جمکو، سیمکات، دیزپاد و تعدادی دیگر نیز در صورت آماده بودن بستر‌های لازم مالی وارد بازار سرمایه و بورس خواهند شد.

فخاری تاکید کرد: بر اساس تکلیف و دستور دولت، امسال مکلف شدیم که یک میلیون تن مصرف نهاده‌های دام و طیور خود را به صورت مستقیم وارد کنیم. این امر به حذف واسطه گری و بالطبع به مهار تورم در بخش گوشت دام و طیور منجر خواهد شد.

او گفت: این سازمان نیاز مبرم به حضور دانشگاه‌ها برای افزایش بهره وری دارد که تاکنون قرارداد‌های متعددی با دانشگاه‌های مختلف منعقد کرده است. برای نمونه، با همکاری دانشگاه تهران و احداث چند فارم آزمایشگاهی جوجه توانستیم ضریب تبدیل یک و هشت دهم را به یک و نیم افزایش دهیم و ضریب تلفات ۵ درصد جوجه‌ها را به دو و نیم درصد کاهش دهیم. از این گذر، سود ۱۵۰ میلیارد تومانی شرکت مرغ زربال به ۶۰۰ میلیارد تومان افزایش پیدا کرد.

سرویس خبری: دام و طیور و آبزیان