1

مدیرعامل شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی: تلاش برای افزایش سطح برداشت سبز نیشکر به ۴۰ درصد

عبدعلی ناصری از افزایش سطح برداشت سبز نیشکر در خوزستان خبر داد و گفت: در تلاش هستیم علی رغم قدیمی بودن ماشین آلات و تحریم‌ها، برداشت سبز را به ۴۰ درصد برسانیم.

به گزارش پایگاه خبری صنعت غذا و کشاورزی(اگروفودنیوز)، به نقل از ایسنا؛ عبدعلی ناصری در خصوص برداشت سبز نیشکر اظهار کرد: افزایش برداشت سبز در مزارع نیشکر از اهداف شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی در خوزستان است و تلاش خواهیم کرد تا این مهم به بهترین شکل محقق شود.

وی افزود: در تلاش هستیم علی رغم قدیمی بودن ماشین آلات و تحریم‌ها، با نوسازی تجهیزات و ماشین آلات برداشت سبز را به ۴۰ درصد برسانیم و افزایش سطح برداشت سبز نیشکر را در خوزستان محقق کنیم.

ناصری عنوان کرد: در صورتی که نیشکرها کوتاه قد باشند، به راحتی می‌توان آن‌ها را به صورت سبز برداشت کرد اما درصورتی که نی‌ها ارتفاع زیادی داشته باشند و دچار خوابیدگی شوند، امکان برداشت سبز وجود ندارد و باید سوزانده شود.

وی با اشاره به ابلاغ شیوه نامه‌هایی در خصوص برداشت سیاه نیشکر با کمترین آثار منفی بر محیط زیست به شرکت های زیر مجموعه، افزود: در تلاش هستیم با نوسازی تجهیزات و ماشین آلات، برداشت سیاه را به سمت برداشت سبز هدایت کنیم.

سرویس خبری: کشاورزی

منبع: ایسنا