1

مدیرعامل شرکت رضوان شکلات در گفتگو با اگروفودنیوز:تنها راه برون یافت از مشکلات اقتصادی افزایش میزان تولید و صادرات می باشد

مدیرعامل شرکت باراکا با برشمردن رعایت هفت نکته از سوی دولت، تحقق شعارسال را دست یافتنی دانست .

به گزارش پایگاه خبری صنعت غذا و کشاورزی(اگروفودنیوز)، مهدی بلوغی در پاسخ به سئوال خبرنگار ما مبنی بر عوامل موثر بر  تحقق شعار سال گفت:با توجه به اینکه سال ۱۴۰۰ مزین به شعار سال تولید، پشتیبانی و مانع زدایی ها گردیده است ،در واقع پیام این شعار این است که تنها راه برون یافت از مشکلات اقتصادی افزایش میزان تولید و افزایش مقدار صادرات می باشد.

مدیرعامل شرکت رضوان شکلات (باراکا) افزود : برای رسیدن به این امر لازم است موارد ذیل رعایت گردد:

  1. باتوجه به ثبات قیمت ارز در ماه های اخیر، لازم است نهادهای نظارتی و سیاست گذاری بتوانند قیمت اقلام وارداتی و داخلی را نیز ثابت نگه دارند.
  2. از ایجاد هرگونه تنش و شوک به بازار (اعم از بازار سرمایه، بازار ارز، بازار مسکن و خودرو) جلوگیری نمایند.
  3. نهادها و ارگان های دولتی اعم از دولت، مجلس و … با وحدت کلام با جامعه ارتباط داشته باشند.
  4. سیستم توزیع در کشور بسیار جای کار دارد و بایستی نیاز مصرف کننده واقعی تامین شود. عدم نظارت بر توزیع نتیجه اش می شود قیمت نهاده های دامی – قیمت میلگرد، قیمت سیمان و …
  5. شبکه بانکی در ۲ سال اخیر از کنار بازار سهام و افزایش نرخ ارز بسیار بهره مند گشته است، بهتر است در چنین شرایطی بانکها به وظایف خود عمل کنند و از بازار، تولید کننده و بازارهای موازی حمایت کنند.
  6. دولت بایستی از ابزارهای غیرموثر کسب درآمد بتوانند چند صباحی بگذرد و این اجازه به تولید و صنعت داده شود تا تجدید قوا بکنند. ( امور مالیاتی، تامین اجتماعی، شهرداری و … )
  7. وزارت صنعت بعنوان متولی صنعت بایستی بتواند برنامه ریزی های لازم را برای زنجیره تامین کشور انجام دهد.