1

مدیرکل نظارت بر موادغذایی سازمان غذا و دارو عنوان کرد؛شرایط اعطای نشان ملی «ایمنی و سلامت» به محصولات غذایی

مدیر کل نظارت و ارزیابی مواد غذایی، آرایشی و بهداشتی سازمان غذا و دارو، ویژگی های دریافت نشان ملی «ایمنی و سلامت» فرآورده های غذایی و آشامیدنی را تشریح کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر، دکتر بهروز جنت در خصوص نشان ملی «ایمنی و سلامت»، گفت: سازمان غذا و دارو هر ساله و با هدف تشویق تولید کنندگان به ارتقای سلامت فرآورده های غذایی و آشامیدنی به محصولات غذایی که بالاتر از ضوابط  معمول اقدام به تولید محصول نموده اند اهدا می شود.

وی اضافه کرد: توجه به کاهش حداکثری آلاینده ها، فلزات سنگین، باقیمانده سموم، دفع آفات نباتی، باقیمانده سموم قارچی و حذف آنها در فراورده ها و تعیین نقش  تاثیر گذار در ارتقای سلامت مصرف کننده  سهم به سزایی در دریافت نشان ایمنی و سلامت توسط صنعتگران  این حوزه دارد.

جنت با اشاره به اینکه استقرار سیستم های ایمنی مواد غذایی، عدم انطباق و نیز فقدان شکایت بحرانی در پرونده محصول و شرکت از جمله مصداق های مهم دریافت این نماد ارزشمند غذایی است دیگر ویژگی های انتخاب فرآورده های غذایی برتر را درج نشانگر تغذیه ای یا به بیان شناخته شده تر چراغ راهنمای تغذیه ای، کاهش نمک، شکر و چربی و همچنین درج نشان حلال با اخذ مجوز از مرکز تحقیقات حلال جمهوری اسلامی ایران، برشمرد.

وی با بیان اینکه همه ارگان ها و نهادهای مرتبط و غیر مرتبط با حوزه فرآورده های غذایی و نیز اصحاب رسانه باید همراه احسن سازمان غذا و دارو و وزارت بهداشت باشند تا جایگاه و شان این نشان ملی ارزشمند که بواسطه احترام به سلامت مردم ظهور و بروز یافته است به شایسته ترین روش های ممکن ارج گذارده شود، تصریح کرد: برگزیدگان و منتخبین طی مراسم باشکوهی در هفته سلامت معرفی خواهند شد.