1

مذاکرات برای از سرگیری صادرات چیپس به عربستان

چیپس

رییس اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان چیپس و اسنک از آغاز مذاکرات برای از سرگیری صادرات مجدد به عربستان خبر داد.

1440574501262_cxuk_chips.jpg

 

علی شریعتی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، ضمن ابراز امیدواری نسبت به رفع حساسیت‌های سیاسی و منطقه‌ای نسبت به ایران در سال جاری اظهار کرد: انتظار می‌رود با توجه به حل مشکلات کویت و سایر کشورهای خاص در منطقه که به دلیل مسائل سیاسی صادرات محصولات به آن کشورها به سختی صورت‌ می‌گرفت و از سوی دیگر با رفع حساسیت‌ها و حل مسائل بانکی، شاهد رشد ۳۵ درصدی صادرات محصولات چیپس و اسنک در سال جاری باشیم.

وی با تاکید بر‌این‌که کشورهای نزدیک ایران عمدتا کشورهای هدف صادراتی چیپس و اسنک هستند، تصریح کرد: شیعیان عربستان از مصرف‌کنندگان بزرگ و عمده چیپس و اسنک ایرانی بوده‌اند و عمدتا از خلال سیب‌زمینی ایرانی استفاده می‌کردند که امید است با شکل‌گیری صادرات مجدد، دوباره مشتری محصولات ایرانی شوند.

رییس اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان چیپس و اسنک ادامه داد: پس از مدتی شرکای تجاری عربستان با شرکت‌های ایرانی آغاز به مذاکره کرده‌اند، البته مذاکرات هنوز نهایی نشده و خوش‌بینانه است اگر تصور شود در آینده‌ای نزدیک شرایط صادرات به عربستان تسهیل می‌شود.

شریعتی با نویدبخش خواندن مذاکرات با عربستان یادآور شد: درحال حاضر رکودی نسبی در بازار حاکم است که امیدواریم با حل شدن مسائل سیاسی، بتوانیم به شرایط دهه ۸۰ بازگردیم.