1

مرتضی سلطانی بنیانگذار گروه صنعتی زر در دیدار فعالان اقتصادی با رهبر انقلاب اسلامی عنوان کرد: تشکیل زنجیره ارزش، رمز پایداری و بهره وری در تولید+ویدئو

مرتضی سلطانی بنیانگذار گروه صنعتی و پژوهشی زر در دیدار جمعی از فعالان اقتصادی با رهبر انقلاب به دیدگاه و نظرات خود پرداخت.

به گزارش پایگاه خبری صنعت غذا و کشاورزی(اگروفودنیوز)، مرتضی سلطانی در دیدار با رهبر انقلاب گفت: اهمیت صنایع غذایی در سلامت انسان مهم‌ترین فاکتور است و گروه صنعتی پژوهشی زر برای اولین بار زنجیره ارزش از مزرعه تا سفره را ایجاد کرده است.

سلطانی افزود: یکی از حلقه‌های مهم این زنجیره ایجاد بندر خشک در پس کرانه در البرز که اتصال ریل راه‌آهن به درون سایت است و باعث شده قیمت تمام شده تا ۵۰درصد کاهش یابد.

بنیانگذار گروه صنعتی پژوهشی زر گقت: این قیمت تمام شده مستقیما بر سفره مردم اثر گذاشته است و زرماکارون یکی از شرکت‌هایی است که غذای قشر متوسط جامعه را تامین می‌کند. این گروه طی دو سال گذشته حتی ۱ ریال افزایش قیمت نداشته که با کاهش قیمت تمام شده این مهم صورت گرفته است.

این کارآفرین نمونه کشور در ادامه بیان کرد: دومین مسئله ای که در ایجاد ارزش افزوده و زنجیره ارزش وجود دارد ایجاد کنسرسیوم های صنایع غذایی است.

سلطانی گفت: ۱۰ شرکت برتر صادراتی سبد محصولاتشان را کامل کردند و با این سبد محصولات به راحتی وارد بازارهای هدف می‌شویم و نگران رقبا نیستیم.

این صادرکننده ممتاز کشور خطاب به رهبر انقلاب گفت: وقتی به توانمندی‌های خود اعتقاد پیدا می‌کنیم و کار گروهی انجام می‌دهیم کشورهای رقیب مثل ترکیه کاری از دستشان بر نمی آید، وقتی در مسیر حرکت نمی‌کنیم و قیمت تمام شده بالاست، مدام نگران هستیم ترکیه بازار را از ما بگیرد. عیب را در بنگاه‌ها پیدا نمی‌کنیم و این مشکل ما است.

سلطانی افزود: به عنوان حلقه سوم تولید، ۴۰۰محصول متنوع با بالاترین تکنولوژی دنیا و ۵هزار اشتغال پایدار که به زودی آماده بهره‌برداری می‌شود، ایجاد نموده ایم.

بنیانگذار گروه صنعتی پژوهشی زر در این مراسم گفت: تولید یعنی مشکل، اگر ادبیات تولید را ندانیم نباید وارد عرصه تولید شویم. در ایران به دلیل تحریم‌ها مشکلات تولید بیشتر هم هست. ولی تولیدکنندگان به خوبی کار کرده اند. چندین حلقه مفقوده در تولید کشور داریم.

مرتضی سلطانی در پایان گفت: خوب است تولیدکننده توانمند پشتیبانی دریافت کند. با همدلی و کار گروهی اگر بتوانیم وضعیت های نسبی را عملیاتی کنیم کمتر از ده سال سرمایه گذاران خارجی وارد کشور می‌شوند.

برای مشاهده فیلم سخنرانی بنیانگذار گروه صنعتی و پژوهشی زر در جلسه ی مقام رهبری با فعالین اقتصادی روی ویدیو زیر کلیک کنید

رهبر معظم انقلاب در دیدار با جمعی از تولیدکنندگان و مسئولین اقتصادی و صنعتی با تشریح مقاصد خباثت آمیز دشمنان از ایجاد جنگ اقتصادی علیه ایران اسلامی، فرمودند: سنگر تولید و اقتصاد کشور بحمدالله زنده و پابرجا است.

رهبر معظم انقلاب صبح امروز در دیدار با جمعی از تولیدکنندگان و مسئولین اقتصادی و صنعتی کشور در حسینیه امام خمینی(ره)، با بیان اینکه یکی از مهمترین فوائد این جلسه این است که مسئولین کشور از زبان فعالان اقتصادی، مشکلات و موانع راه را بدون واسطه بشنوند‌، فرمودند: هدف دشمنان از این جنگ(اقتصادی) فروپاشی اقتصاد ایران بود، قصدشان این بود. حالا فروپاشی اقتصاد البته یک مقدمه بود، برای اینکه با نابودکردن اقتصاد ایران مردم را در مقابل نظام جمهوری اسلامی قرار بدهند و مقاصد سیاسی خباثت‌آمیز خودشان را از این طریق عمل کنند.

ایشان با بیان اینکه من با دخالت مسئولین دولت و دستگاههای دولتی در فعالیتهای اقتصادی موافق نیستم، اما با هدایت، نظارت و کمکشان موافقم، ادامه دادند: دو کار اصلی بر عهده‌ی مسئولین است: اول، مسئله‌ی ایجاد یک نقشه‌ی راهبردی برای مجموع صنعت کشور و به خصوص بعضی از صنایع؛ دوم، مدیریت متمرکز، مدیریت و هدایت.

حضرت آیت الله خامنه ای تصریح کردند: سنگر تولید و اقتصاد کشور بحمدالله زنده است، پابرجا است، آن لشکری که در مقابل دشمن ایستاد شماها بودید، افسران این دفاع مقدس کارآفرینان و مدیران شایسته‌ی اقتصادی بودند، رزمندگانش هم کارگران بودند، کارگران، رزمندگان با اخلاص و با صفای این میدان بودند همه‌ی شماها و همه‌ی فعالان اقتصادی در این افتخار شریکند، افتخار حفظ اقتصاد کشور.

رهبر معظم انقلاب خاطرنشان کردند: به نظر من اگر در این سالها مسئولان دولتی همراهی بیشتری می کردند، رعایت بیشتری می کردند ما افتخارات بیشتری بدست می‌آوردیم، وضعمان از اینی که امروز هست قطعاً بهتر بود؛ آمارهای دهه‌ی ۹۰ آمارهای اقتصادی حقاً و انصافاً خرسند کننده نیست. آمارهای اقتصاد کلان کشور خرسند کننده نیست. آمار مربوط به رشد تولید ناخالص داخلی، آمار مربوط به تشکیل سرمایه در کشور، آمار مربوط به تورم، آمار مربوط به رشد نقدینگی، خرسند کننده نیست. اینها حقایقی است که اگر میتوانستند مسئولین وضعیت را در این جهت این آمارها به شکل بهتری هدایت کنند یقیناً وضع کشور وضع اقتصاد کشور امروز خیلی بهتر بود.

سرویس خبری: صنعت غذا