1

مرتضی سلطانی در مراسم روز ملی صادرات مطرح کرد: اتاق‌های بازرگانی باید جایگاه تصمیم‌گیری را پیدا کنند. ضمن این که سازمان توسعه تجارت باید متولی واقعی حوزه تجارت باشد.

بنیانگذار گروه صنعتی و پژوهشی زر در مراسم روز ملی صادرات از لزوم سازمان توسعه تجارت بعنوان متولی حوزه تجارت نام برد

به گزارش پایگاه خبری صنعت غذا و کشاورزی (اگروفودنیوز)، صادرکننده ممتاز کشور در بیست‌و‌سومین همایش ملی صادرات تاکید ویژه‌ای بر اهمیت مگاپروژه‌ها در ورود به بازارهای خارجی کرد. مرتضی سلطانی، صادرکننده ممتاز کشور گفت: این همایش دیر برگزار شد اما به صورت درست اتفاق افتاد. تفاوت امسال با گذشته این است که به صادرکنندگان وقت بیشتری برای سخنرانی داده شده است.

وی ادامه داد: در کره جنوبی ۲ برند ال جی و سامسونگ ۲۰ هزار واحد متوسط و کوچک را پوشش داده است. این در حالی است که در ایران ۷۰ الی ۸۰ هزار واحد کوچک و متوسط داریم. شرایط ایران با کشورهای دیگر متفاوت است و باید به مگاپروژه‌ها توجه کرد‌.
سلطانی گفت: باید به نخبگان به صورت دیگری توجه شود. بخش خصوصی هر کشوری تریبون لازم دارد. اتاق‌های بازرگانی باید جایگاه تصمیم‌گیری را پیدا کنند. ضمن این که سازمان توسعه تجارت باید متولی واقعی حوزه تجارت باشد. 
رئیس هیئت مدیره گروه صنعتی و پژوهشی زر گفت : ما در حوزه تولید اگر زیر ساخت هایمان درست نباشد تجارت محقق نمی شود .

مرتضی سلطانی تاکید کرد :تجارت بدون پشتوانه تولید مانند ساختمان بیست طبقه‌ای است که در آب فرو رفته است ان وقت ما در طبقه هفدهم به فکر نصب لوستر و کاغذ دیواری آن هستیم  ، باید به یکدیگر اعتماد کنیم و نگاه جزیره‌ای از بین برود. راه ورود به بازارهای خارجی توسعه مگاپروژه‌ها است.
وی با ارج نهادن به مقام شهدا از جمله شهید مدافع حرم حججی گفت :ما در مقابل خون شهدا مدیونیم، از نخبگان کشورمان باید تمام قد حمایت کنیم ، ما وظیفه داریم برای آینده کشور ایجاد شغل کنیم همچنانکه این شهدا رفتند تا امنیت را برای من و شما فراهم کنند .
بنیانگذار گروه صنعتی پژوهشی زر افزود :ظرفیت های مهندسی سرزمین ما در دنیا بی نظیر است، ایران بهشت فرصت هاست اگر از این ظرفیت ها حمایت بشود.
این صادر کننده ممتاز کشورمان گفت :مگا پروژه های بزرگ در هر کشوری لازمه تحت پوشش قراردادن واحدهای کوچک و متوسط است که در کشور ما نیز باید مورد توجه واقع بشود.

گفتنی است بیست و سومین همایش بزرگداشت روز ملی صادرات با شعار رونق تولید صادراتی، شکوفایی اقتصادی به منظور ترویج و اعتلای فرهنگ صادراتی با حضور کارآفرینان و صادرکنندگان و مقامات کشور برگزار شد و از ۴۳ صادر کننده نمونه ملی تجلیل بعمل آمد.