1

مرغ‌های برزیلی لاغرتر کشتار می‌شوند

مرغ

صعود قیمت ذرت باعث شده است بعضی جوجه ها در برزیل که بزرگترین صادرکننده گوشت مرغ در جهان است، جیره غذایی کمتری دریافت کنند.

به گزارش پایگاه خبری اگروفودنیوز، به نقل از بلومبرگ؛ ریکاردو سانتین، مدیر گروه صادرکننده گوشت ABPA گفت: برخی از شرکتهای تولیدکننده گوشت مرغ برزیلی در مواجهه با افزایش قیمتهای ذرت، جوجه ها را در وزن کمتری کشتار می کنند. مواردی وجود داشته که برخی از تولیدکنندگان شمار جوجه ها را کاهش داده یا فعالیتشان را موقتا متوقف کرده اند.

وی در ادامه افزود: این رفتار در شرایطی که قیمتهای ذرت در رکورد بالایی قرار دارد، اجتناب ناپذیر است. البته برخی از شرکتها از افزایش هزینه ها آسیب ندیده اند زیرا خوراک مورد نیازشان را اوایل سال در قیمتهای پایینتر خریداری کرده بودند.

قیمت ذرت در بازار داخلی برزیل به رکورد بالای جدیدی صعود کرده و در ۱۲ ماه گذشته بیش از ۶۰ درصد افزایش داشته است. برخلاف آمریکا، صنعت گوشت برزیل قادر نبوده است هزینه های بالاتر را به مصرف کنندگان منتقل کند زیرا اقتصاد این کشور آمریکای جنوبی ضعیف شده است.

بر اساس گزارش بلومبرگ، در حالی که انتظار می رود قیمتها در نیمه دوم امسال با برداشت دومین محصول ذرت در برزیل کاهش پیدا کند اما صنعت پروتئین دامی را از مصائب فعلی رها نمی کند. بانک ItauBBA پیش بینی کرد قیمت ذرت در سپتامبر نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۳۰ درصد بالاتر خواهد بود.

سرویس خبری: بین الملل