1

مرکز آمار ایران: ۱۲ هزار و ۵۷۳ واحد مرغداری گوشتی در کشور فعال است

مرکز آمار ایران اعلام کرد: نتایج آمارگیری از مرغداری های پرورش مرغ تخمگذار و گوشتی در سال ۱۳۹۴ نشان می دهد از تعداد ۱۸ هزار و ۹۳ واحد مرغداری پرورش مرغ گوشتی در سطح کشور، ۱۲ هزار و ۵۷۳ واحد فعال و بقیه (۵۵۳۰ واحد) غیرفعال بودند.

به گزارش  ایرنا از مرکز آمار ایران، ارقام یاد شده در مقایسه با آخرین آمارگیری اجرا شده در سال ۱۳۹۱ شامل ۱۸هزار و ۹۷ مرغداری گوشتی در کشور بوده که از این تعداد ۱۴هزار و ۳۵۶ مرغداری فعال و مابقی (۳۷۴۱ واحد) غیرفعال بوده اند.
مقدار تولید مرغ زنده در سال ۱۳۹۳ در مرغداری‌های پرورش مرغ گوشتی ۲ هزار و ۵۳ تن گزارش شده که نسبت به آمارگیری انجام شده در سال ۱۳۹۱ حدود ۱۴۶ هزار تن (۸ درصد) افزایش یافته است.
تعداد کارکنان شاغل در مرغداری‌های پرورش مرغ گوشتی در سال ۱۳۹۳، ۴۹ هزار و ۲۲ نفر بودند که از این تعداد ۳۳ هزار و ۸۹۰ نفر شاغلان با مزد و حقوق و ۱۵هزار و ۱۳۲ نفر شاغلان بدون مزد و حقوق بودند.
براساس نتایج آمارگیری ۱۳۹۱، در سال ۱۳۹۰ تعداد کارکنان شاغل ۵۲ هزار و ۷۰۲ نفر بودند که ۳۶ هزار و ۱۲۰ نفر از شاغلان را شاغلان با مزد و حقوق و ۱۶هزار و ۵۸۲ نفر را شاغلان بدون مزد و حقوق شامل می شدند.
ظرفیت سالن‌های پرورش مرغ گوشتی فعال در سال گذشته ۲۷۴ میلیون قطعه بوده که در مقایسه با نتایج حاصل از اجرای آمارگیری در سال ۱۳۹۱ سه درصد افزایش داشته است.