1

مشاور ارشد نظام صنفی کشاورزی و منابع طبیعی: مصالح بودجه‌ای نباید در قیمت گذاری محصولات کشاورزی مد نظر قرار گیرد

حسینی گفت: شورای اقتصاد باید قیمت محصولات کشاورزی را مطابق با قانون خرید تضمینی و بدون توجه به بودجه کشور اعلام کند.

سید جعفر حسینی مشاور ارشد نظام صنفی کشاورزی و منابع طبیعی در گفت و گو با خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با تاکید بر اجرای قانون خرید تضمینی محصولات کشاورزی اظهار کرد: بنابر قانون خرید تضمینی محصولات کشاورزی، نرخ خرید محصولات باید مطابق با هزینه‌های واقعی تولید و تورم اعلامی بانک مرکزی اعلام شود تا اجحافی در حق کشاورزان صورت نگیرد.

او افزود: با توجه به تورم شدید، امسال برای تعیین قیمت خرید تضمینی محصولات کشاورزی سال سختی را پیش رو داریم چرا که نمی‌توان پیش بینی دقیقی از سال آینده داشت.

حسینی ادامه داد: نظام صنفی این آمادگی را دارد که از قیمت محصولات اساسی برآورد دقیقی داشته باشد تا منافع مصرف کننده و تولیدکننده تامین شود چرا که در نظر گرفتن منافع هر یک بدون منافع دیگری آسیب جدی به بخش کشاورزی وارد می‌کند.

تولید پایدار امری مهم در نرخ گذاری محصولات اساسی

مشاور ارشد نظام صنفی با اشاره به اینکه قیمت محصولات کشاورزی نباید بر مبنای بودجه تعیین شود، بیان کرد: در قیمت گذاری محصولات کشاورزی نباید بودجه را مد نظر قرار داد، بلکه پایداری تولید در قیمت گذاری باید اولویت قرار گیرد.

او در پایان تصریح کرد: در شرایط فعلی تحریم قیمت محصولات اساسی نظیر گندم، جو، چغندر قند، ذرت و کلزا مطابق با هزینه‌های تولید و تورم باید اعلام شود تا با پایداری تولید، امنیت غذایی کشور به خطر نیفتد.

سرویس خبری: کشاورزی