1

مشاور عالی نظام صنفی کشاورزی: قیمت مصوب کود اوره هم افزایش یافت/ هر کیسه ۱۰ هزار و ۶۰۰ تومان

مشاور عالی نظام صنفی کشاورزی از افزایش ۱۹.۵درصدی قیمت مصوب کود اوره خبر داد و گفت: این افزایش قیمت نهاده تولید در حالی است که دولت حداقلِ قیمت را برای خرید تضمینی محصولات مهم اعلام کرده است.

سید جعفر حسینی در گفتگو با خبرنگار مهر از افزایش حدود ۱۹.۵ درصدی قیمت مصوب کود اوره خبر داد و گفت: با ابلاغ سازمان برنامه و بودجه از امروز شنبه سوم آبان ماه قیمت هر کیسه ۵۰ کیلوگرمی کود اوره با ۱۰,۶۰۰ تومان افزایش به ۶۵۱,۶۲۵ ریال رسیده است.

وی با بیان اینکه قبل از این هم کشاورزان قادر به تأمین کود اوره با نرخ مصوب قبلی نبودند، افزود: طی ماه‌های اخیر کشاورزان، کود اوره را با قیمتی چند برابر نرخ مصوب تهیه می‌کردند.

حسینی با اشاره به افزایش قیمت سموم و سایر کودهای شیمیایی که اخیراً از سوی دولت انجام شده، گفت: افزایش قیمت انواع کود که یکی از مهمترین نهاده‌های تولید محصولات کشاورزی هستند، در حالی است که دولت در تعیین نرخ خرید تضمینی محصولات استراتژیک برای سال زراعی پیش رو، افزایش هزینه‌های تولید را در نظر نگرفته است و حداقلِ قیمت را برای این محصولات تعیین و اعلام کرده است؛ قیمت‌هایی که تا الان مورد استقبال کشاورزان قرار نگرفته و به همین دلیل، درباره سطح زیر کشت گندم و جو و کلزا نگرانی وجود دارد و قطعاً الگوی کشت مد نظر وزارت جهاد کشاورزی محقق نخواهد شد.

سرویس خبری: کشاورزی