1

مشاور وزیر دفاع:۴۰ واحد مرغداری توسط ارتش زنجیره‌ای شد

مرتضی اعلمی گفت: برای حمایت از تولید کنندگان و افزایش تولید ۴۰ واحد مرغداری به صورت زنجیره ای تحت مدیرت سازمان اتکا قرار گرفت.

به گزارش پایگاه خبری صنعت غذا و کشاورزی(اگروفودنیوز)، به نقل از تسنیم؛ مرتضی اعلمی مشاور وزیر دفاع در نشست خبری معرفی توانمندی های امنیت غذایی اظهار داشت: تغییرات آب و هوایی و چالش های این حوزه به ویژه منابع آبی و افت کیفیت خاک، مسائل سیاسی، اقتصادی و تحریم موضوع امنیت غذایی را پر اهمیت تر می کند و نیاز به مشارکت همه دستگاه های ذی ربط دارد.

وی با بیان اینکه از بهترین الگوی اقتصادی، اقتصادی مقاومتی است افزود: اقتصاد مقاومتی برای حفظ منابع آب و خاک، رونق تولید، بهره وری و ایجاد زیرساخت‌های نهاده ها، امنیت و ایمنی غذا، ذخایر راهبری اقلام اساسی ، تنظیم بازار و سیاست‌های خرد و کلان کشور کلید حل مسائل و راهگشا است.

مشاور وزیر دفاع ادامه داد: اقتصادی مقاومتی از بهترین الگوی های اقتصادی دنیا است و در صورتی که هر بنگاه اقتصادی ذیل این الگو حرکت داشته باشد به موفقیت خواهد است.

وی با بیان اینکه برای کمک با داشتن تولید پایدار در سازمان اتکای ارتش فعالیت و برنامه ریزی شده است و به تنظیم بازار کمک می شود تصریح کرد: در حال حاضر نیز با وجود اینکه نوسانات قیمتی در بازار وجود دارد تمام موادغذایی مورد نیاز مردم در فروشگاه ها و بازار وجود دارد.

اعلمی گفت: بذرهای مصرفی در بخش کشاورزی که ممکن است تراریخته یا آلوده باشده باید تا حد ممکن در داخل کشور تولید شود و به همین منظور برخی از بذر ها مانند ارقام گندم و ذرت توسط سازمان اتکا تولید می شود.

وی در ارتباط با تولید جوجه اظهار داشت: با توجه به پیش بینی هایی که درباره بازار مرغ تا پایان سال داشتیم از قبل برای تامین خوراک اقدام شد و ۴۰ واحد مرغداری کشور نیز برای تولید زنجیره ای و حمایت از تولید کنندگان به مشارکت گرفته شده اند.

اعلمی گفت: برای خودکفایی در تولید دانه های روغنی، اراضی کشاورزی را در اختیار کشت دانه کلزا قرار دادیم و با برداشت این محصولات در صدد راه اندازی خطر تولید روغن کشی از این محصولات هستیم و به خودکفایی در تولید روغن در کشور کمک خواهیم کرد.

سرویس خبری: دام و طیور و آبزیان

منبع: تسنیم