1

معاون استاندار کردستان: بسته‌بندی و بازاریابی توت فرنگی نیازمند توجه ویژه است

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استاندار کردستان گفت: بسته‌بندی و بازاریابی محصول توت فرنگی در استان نیاز به توجه و تقویت دارد و برگزاری جشنواره و دعوت از سرمایه‌گذاران و اساتید دانشگاه فرصتی برای توسعه این محصول و رفع مشکلات پیش روی آن است.

به گزارش پایگاه خبری صنعت غذا و کشاورزی(اگروفودنیوز)، به نقل از ایرنا، حامد قادرزاده در جلسه هماهنگی برگزاری جشنواره توت فرنگی که در سالن جلسات سازمان جهاد کشاورزی استان تشکیل شد، اظهار کرد: تولید توت فرنگی از سال ۱۳۶۰ و با سطح زیرکشت ۱۸۰ هکتار در کردستان آغاز شد و اکنون این استان را به عنوان جایگاه اصلی تولید این محصول در سطح کشور و همچنین کشورهای همسایه می شناسند.

وی اضافه کرد: در سال‌های اخیر به همت محققان مرکز تحقیقات کشاورزی استان و با پشتیبانی وزارت جهاد کشاورزی، تغییراتی در تولید توت فرنگی از لحاظ سطح زیرکشت و ارقام آن ایجاد شده است.

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استاندار کردستان با اشاره به اینکه هنوز بسته‌بندی و بازاریابی این محصول در استان دارای مشکلاتی است، گفت: ساختار محصول توت فرنگی از نظر ظاهری به گونه ای است که ماندگاری زیادی ندارد و افزون بر این هنوز به صورت انبوه سرمایه گذاری بر روی فرآوری آن در استان صورت نگرفته است.

قادرزاده ادامه داد: چون تقاضای بازار هنوز برای تازه خوری این محصول بالا است و نمی توانیم از عرضه آن خودداری و برای فرآوری نگهداری کنیم ولی با افزایش تولید این محصول از طریق توسعه گلخانه ها، فرآوری و عرضه این محصول در همه فصول امکان پذیر خواهد شد.

وی اضافه کرد: جشنواره توت فرنگی به منظور تجلیل از افرادی است که کار علمی و تحقیقاتی در ارتباط با این محصول انجام دادند.

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استاندار کردستان ادامه داد: نگاه تولیدکنندگان به توت فرنگی باید از تامین معاش به سرمایه تغییر یابد تا همه فواید اقتصادی ممکن از فایده فرآوری گرفته تا مالکیتی در زمینه تولید این محصول ایجاد شود.

قادرزاده یادآور شد: سطح گلخانه های توت فرنگی در استان پایین است و برای افزایش تولید و عرضه آن نیاز به توسعه گلخانه ها داریم.

وی اضافه کرد: در برخی از استان های کشور توت فرنگی بدون کیفیت را با برند کردستان عرضه می کنند که این به ضرر تولید استان است و باید با اطلاع رسانی و آگاه سازی مردم، دست متقلب ها را در این زمینه رو کنیم.

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استاندار کردستان با بیان اینکه آینده کشور تخصص گرایی در حوزه های تولیدی براساس مزیت ها است، گفت: تولید صنعتی و تازه خوری توت فرنگی و بسته بندی آن از مهمترین مسائلی است که باید به آن پرداخته شود.

سرویس خبری: کشاورزی

منبع: ایرنا