1

معاون وزیر جهادکشاورزی: حل مشکل شکر منوط به حمایت دولت است

معاون وزیر جهاد با بیان اینکه کسی نباید بدون توجه به مساله آب نظر بدهد، گفت: در صورت حمایت دولت مشکل شکر کشور دو ساله حل می شود.

 

 

به گزارش پایگاه خبری صنعت غذا و کشاورزی (اگروفودنیوز)،  عباس کشاورز امروز در همایش ملی کشاورزی و رونق تولید با تاکید بر لزوم مشارکت بخش خصوصی در اجرای طرح های رونق تولید، اظهارداشت: ما در کشور دو گروه محصول تولید می کنیم گروه اول محصولاتی مانند گوجه فرنگی، خیار، بادمجان، فلفل و … است که در تولید آنها کمبود نداریم و مازاد تولیدشان نیز به زیان کشاورزان است.

وی ادامه داد: این محصولات را باید کنترل شده کشت کرد و ما در این مسیر موفق نبودیم چون تشکل خصوصی در مناطق کشت نداریم که در این زمینه مشارکت کند.

معاون وزیر جهاد کشاورزی اضافه کرد: گروه دوم هشت محصولی است که ما آنها را وارد می کنیم یا مثل گندم قبلا وارد می کردیم و الان نیاز نداریم.

کشاورز با بیان اینکه این ٨ محصول وابستگی غذایی ما را تشکیل می دهند، افزود: از جمله این محصولات می توان به گندم و شکر اشاره کرد که در گندم به خودکفایی رسیده ایم و در زمینه شکر اگر دولت حمایت کند مشکل آن دو ساله حل خواهد شد.

وی تصریح کرد: در تمام برنامه های تولید باید حواسمان به آب و منابع آبی کشور باشد و کسی نباید بدون توجه به بحث آب نظریه بدهد.

سرویس خبری: مجلس و دولت