1

معاون وزیر جهادکشاورزی: قابلیت خودکفایی در تولید کَره وجود دارد

معاون وزیرجهاد کشاورزی گفت: با توجه به رشد چشمگیری که در تولید شیر داشتیم، قابلیت خودکفایی یا بی‌نیازی به واردات کره در کشور وجود دارد.

به گزارش صنعت غذا و کشاورزی (اگروفودنیوز)، به نقل از وزارت جهاد کشاورزی، مرتضی رضایی ضمن تبریک روز جهانی شیر به تمام فعالان بخش تولید تا توزیع این محصول اظهار کرد: این روز در تقویم کشور و جهان برای ارزش‌گذاری به محصول ارزشمند شیر و تولیدکنندگان آن است.

معاون امور تولیدات دامی وزارت جهاد کشاورزی با اشاره به این نکته که عدم مصرف شیر باعث ایجاد بسیاری از بیماری‌ها خواهد شد، خاطرنشان کرد: چربی شیر ضد سرطان است و کلسیم آن به صورت ۱۰۰ درصد جذب بدن می‌شود، به همین دلیل این ماده غذایی در رسته مواد غذایی فراسودمند محسوب می‌شود.

رضایی در رابطه با تولید شیر در کشور اذعان کرد: کشور در این ۴ دهه پیشرفت خوبی در تولید شیر داشته و از حدود ۲ میلیون و ۳۰۰ هزارتن در ابتدای انقلاب به بیش از ۱۱ میلیون تن در سال ۹۸ رسیده است.

وی با اشاره به گستردگی دامنه اشتغال در صنعت شیر گفت: حدود ۱۵ میلیون تن ذرت علوفه‌ای در کشور تولید می‌شود و کشاورزان بسیاری در این عرصه فعالیت می‌کنند، تعداد بسیار بالایی در بخش حمل و نقل این ذرت از مزارع تا دامداری‌ها فعال هستند و سالانه حدود ۱۸ میلیون تن غلات و کنجاله در کشور جا به جا می‌شود، ۱۱ میلیون تن شیر تولید می‌شود که با تانکرهای ۲۰ هزار لیتری حمل می‌شود و نشان دهنده اشتغالزایی بالای این محصول است.

معاون امور تولیدات دامی وزارت جهاد کشاورزی افزود: امیدوارم علی‌رغم شرایط سختی که در ابتدای سال در کشور داشتیم، به یک شرایط پایدار در تولید و تأمین نهاده‌ها و در نهایت سود اقتصادی برای دامداران و افزایش سرانه مصرف برای مصرف‌کنندگان برسیم.

رضایی با اشاره به این نکته که شیر از محصولات صادراتی کشور محسوب می‌شود، تصریح کرد: در سال ۹۸ و طبق آمار گمرک بیش از ۷۰۰ هزار تن شیر و محصولات لبنی و بیش از ۵۰ هزار تن پودر شیرخشک از کشور به مقاصد صادراتی ارسال شد.

معاون امور تولیدات دامی وزارت جهاد کشاورزی در رابطه با تولید کره در کشور خاطرنشان کرد: طرح بزرگی را در رابطه با کره در کشور شروع کرده‌ایم و در حال رایزنی با دولت هستیم تا از محل منابع تولید داخل، کره را تأمین کنیم.

وی افزود: با توجه به رشد چشمگیری که در تولید شیر داشتیم، قابلیت خودکفایی یا بی‌نیازی به واردات کره در کشور وجود دارد.

سرویس خبری: صنعت غذا