1

معاون وزیر جهاد اعلام کرد؛ توسعه همکاری ایران با آلمان و اسپانیا برای انتقال دانش فنی بذر

معاون امور زراعت وزارت جهاد کشاورزی گفت: سیاست وزارت جهاد کشاورزی در زمینه تامین بذور، توسعه همکاری با کشورها از جمله آلمان و اسپانیا به منظور انتقال دانش فنّی تولید بذر به ایران است.

 

 

به گزارش پایگاه خبری صنعت غذا و کشاورزی (اگروفودنیوز)؛ به نقل از  وزارت جهاد کشاورزی، نشست مشترک نمایندگان شرکت‌های KWS آلمان، CELLBITEC اسپانیا و اتحادیه تعاونی های روستایی با حضور معاون امور زراعت وزارت جهاد کشاورزی و مشاور وزیر و مجری طرح دانه های روغنی برگزار شد.

در این نشست ابتدا نماینده اتحادیه تعاونی های روستایی، گزارشی از سیاست‌ها و برنامه‌های واردات و تولید بذور، مدیریت کشت و همکاری با شرکت‌های خارجی یادشده در خصوص واردات بذور سبزی و صیفی (بویژه خیار، گوجه‌فرنگی، پیاز و سیب‌زمینی)، کلزا، ذرت و چغندرقند ارائه کرد و گفت: رهنمودهای معاون امور زراعت وزارت جهاد کشاورزی می تواند در دستیابی به اهداف و سیاست های بخش کشاورزی تاثیرگذار باشد.

در ادامه هر یک از نمایندگان شرکت‌های خارجی مواردی را در ارتباط با روند همکاری و فعالیّت‌های خود بیان کردند.

در این نشست، عباس کشاورز معاون امور زراعت وزارت جهاد کشاورزی ضمن تأکید بر سیاست‌های این وزارت در زمینه تامین بذور و همچنین ابراز علاقمندی برای توسعه همکاری ها با هدف انتقال دانش فنّی تولید بذر در کشور، تصریح کرد: با توجه به محدودیت زمانی، ضروری است در زمینه تامین بذور مورد نیاز برای کشت پاییزه اقدام لازم صورت پذیرد تا عملیات کشت به موقع انجام شود.

سرویس خبری: کشاورزی