1

معاون وزیر جهاد: عرضه کنجاله سویا و جو خارج از سامانه بازارگاه قاچاق است

معاون وزیر جهاد کشاورزی گفت: عرضه کنجاله سویا و جو خارج از سامانه به منزله قاچاق کالا تلقی می‌شود.

مرتضی رضایی در گفتگو با خبرنگار مهر در واکنش به مباحث مطرح شده مبنی بر اینکه نهاده‌های دامی دو برابر قیمت مصوب به دست تولیدکننده می‌رسد، اظهارداشت: در راستای حمایت از فعالان زیربخش دام و طیور کشور، نهاده‌های دامی (ذرت، کنجاله سویا و جو) به طور مستمر توسط واردکنندگان و تأمین کنندگان نهاده در سامانه بازارگاه نهاده‌های کشاورزی عرضه می‌شود.

وی اضافه کرد: این نهاده‌ها جهت توزیع، با نرخ مصوب بین دامداران، مرغداران و کارخانجات خوراک دام و تشکل‌های مربوطه به سازمان جهاد کشاورزی استان‌ها اختصاص می‌یابد. رضایی ادامه داد: در حال حاضر بالغ بر ۲۸ هزار بهره بردار شامل دامداران، مرغداران، کارخانجات خوراک دام، اتحادیه‌های ملی و استانی و شرکت‌های تعاونی در سامانه مذکور احراز هویت شده و امکان خرید در سامانه را دارا هستند.

معاون وزیر جهاد کشاورزی گفت: عرضه کنجاله سویا و جو خارج از سامانه به منزله قاچاق کالا تلقی می‌شود بنابراین در صورت ارائه مستندات مربوط به خرید نهاده‌های دامی توسط تولیدکنندگان خارج از نرخ مصوب از واردکنندگان و یا سایر عوامل توزیع، موضوع از طریق دستگاه‌های نظارتی از جمله تعزیرات حکومتی قابل پیگیری است.

به گزارش خبرنگار مهر، اظهارات معاون وزیرجهاد کشاورزی در حالی است که طی ماه‌های اخیر بازار نهاده‌های دامی نابسامانی بی سابقه‌ای را تجربه کرده و هم اکنون قیمت نهاده‌های دامی از جمله ذرت و سویا به دو برابر نرخ مصوب رسیده است. براساس اظهارات تولیدکنندگان و فعالان بخش خصوصی کمبود عرضه نهاده‌های دامی حتی منجر به تغییر یا کاهش جیره غذایی دام وطیور شده است.

سرویس خبری: دام و طیور و آبزیان