1

معاون وزیر کشاورزی:صنایع بسته‌بندی کشاورزی ایران درحد استانداردهای اروپاست

معاون امور باغبانی وزارت کشاورزی گفت: صنایع بسته‌بندی محصولات کشاورزی ایران درحد استانداردهای اتحادیه اروپا است.

به گزارش خبرنگار ایسنا در مازندران، محمدعلی طهماسبی در جلسه بررسی وضعیت تولید و صادرات محصولات باغی مازندران، اظهار کرد: حفظ نباتات در مراحل تولید، واردات و صادرات محصولات کشاورزی نقش موثر و اساسی دارد.

وی با بیان اینکه در باغبانی باید از بازار به تولید برسیم، تصریح کرد: صنایع بسته بندی محصولات کشاورزی ایران در اندازه استانداردهای اتحادیه اروپا است و ایجاد پایانه های صادراتی از مهم ترین اولویت های توسعه صادرات محسوب می‌شود.

معاون امور باغبانی وزارت جهاد کشاورزی خاطرنشان کرد: میز مرکبات برای پایش تولید و صادرات مرکبات در مازندران ایجاد و جدول زمانی تولید، ارقام، زمان رسیدن، برداشت و انبارداری محصولات کشاورزی مازندران برای توسعه صادرات تهیه و تدوین شود.

طهماسبی با اشاره به اینکه مراکز تحقیقات با همکاری هواشناسی پهنه بندی مناطق اقلیمی را برای کشت ارقام و پایه های تولیدی در مناطق مختلف تهیه و تدوین کنند، گفت: شرایط و نحوه استانداردسازی انبارهای فنی محصولات کشاورزی به زودی ابلاغ می شود.

وی با بیان اینکه حفظ نباتات در مراحل تولید، واردات و صادرات محصولات کشاورزی نقش موثر و اساسی دارد، اظهار کرد: در باغبانی باید از بازار به تولید برسیم صنایع بسته بندی محصولات کشاورزی ایران در حد استانداردهای اتحادیه اروپا است.

دلاور حیدرپور – رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران – نیز در این جلسه خاطرنشان کرد: با توجه به تولید سه میلیون تن تولید میوه در استان مازندران، سیاست گذاری های مناسب برای صادرات این محصولات ضروری است.

وی تصریح کرد: مازندران حدود سه میلیون تن تولید میوه دارد که ۲.۵ میلیون تن آن مرکبات است و با توجه به تولید محصولات کشاورزی باید سیاستگذاری های مناسبی برای صادرات این محصولات وضع شود.