1

ممنوعیت قطعه بندی مرغ برای شرکت های مجوزدار برداشته شد

معاون توسعه بازرگانی وزارت جهاد کشاورزی از رفع ممنوعیت قطعه بندی مرغ برای شرکت‌های دارای مجوز که کار اصلی آنها قطعه بندی مرغ است، خبر داد.

به گزارش ایسنا چندی پیش براساس بند ۲ مصوبات نخستین جلسه قرارگاه ساماندهی مرغ کشور، ممنوعیت عرضه مرغ قطعه بندی شده یا عرضه مرغ قطعه شده با طعم های مختلف توسط واحدهای صنفی صادر شد.  البته پیش تر یعنی در اسفندماه سال ۱۳۹۹ نیز سازمان دامپزشکی و ستاد تنظیم بازار این  اقدام را ممنوع کردند تا جلوی گرانفروشی در بازار مرغ گرفته شود و بازار به ثبات برسد.

اگرچه همچنان ممنوعیت قطعه بندی کردن مرغ برای واحدهای صنفی در سطح شهر برقرار است اما روز گذشته امید گیلانپور – معاون توسعه بازرگانی وزارت جهاد کشاورزی در حاشیه جلسه قرارگاه ساماندهی مرغ اعلام کرد براساس یکی از مصوبات جلسه قرارگاه ساماندهی مرغ کشور قرار براین شده به شرکت‌های دارای مجوز که کار اصلی آنها قطعه بندی مرغ است اجازه قطعه بندی داده شود و مقرر شد مرغ آماده مصرف با قیمت‌های مصوب در اختیار این شرکت‌ها قرار گیرد تا نگرانی برای تامین مواد اولیه مورد نیاز خود نداشته باشند و در این خصوص سازمان حمایت از تولیدکننده و مصرف کننده نیز قیمت‌های پیشنهادی خود را ارائه کرد.

گیلانپور با اشاره به اینکه براساس مصوبه قرارگاه، مرغ قطعه بندی شده هم در مقادیر مصوب شده عرضه خواهد شد، بیان کرد که در چند ماه گذشته با مشکل عدم وجود مرغ گرم با قیمت مصوب در بازار مواجه بودیم و واحدهای قطعه بندی مدعی بودند که مرغ را با قیمت بالا خریداری کرده‌اند و به همین دلیل با قیمت بالا عرضه می‌کنند. اما در حال حاضر که قیمت مرغ گرم برای مصرف کننده ۲۴هزار و ۹۰۰ تومان است در جلسه قرارگاه مصوب شد که متناسب با این قیمت، بتوانند مرغ دریافت کنند و افزایش قیمت مرغ قطعه بندی شده بر مبنای این قیمت باشد.