1

نایب رئیس انجمن صنفی تولید کنندگان و صادرکنندگان کنسانتره و آبمیوه :برای ایجاد انگیزه سرمایه گذاری در صنعت غذا مالیات بر ارزش افزوده حذف شود

دکتر غلامحسین احمدی در پاسخ به سئوال خبرنگار پایگاه خبری صنعت غذا و کشاورزی گفت:بخش خصوصی در مقایسه با بخش دولتی و به ویژه بخش به اصطلاح خصولتی به دلیل فعالیت در فضای رقابتی توانسته موفق تر عمل کند.

نایب رئیس انجمن صنفی تولید کنندگان و صادرکنندگان کنسانتره و آبمیوه افزود : بخش خصوصی توانسته است تولید ناخالص داخلی را توسعه دهد، اشتغال ایجاد کند صادرات غیر نفتی را گسترش دهد و از سوی دیگر موجب بهبود کیفیت نسبی، خلق تنوع و نوآوری در محصولات و بسته بندی و خدمات از جمله مدرنیزاسیون توزیع و بسط فروشگاههای زنجیره ای شده است که در مجموع در راستای نیاز و رضایت مشتری هرچند با نواقص وارده عمل کرده است.

به گزارش پایگاه خبری صنعت غذا و کشاورزی (اگروفودنیوز)،عضو هیئت مدیره گروه صنایع غذایی مهرام در خصوص ورود سرمایه گذاران به صنعت غذا گفت: تجربه نشان داد که در شرایط دشوار یا حتی بحرانی همچون هجوم کرونا یا فشار حداکثری تحریم های دشمن سنگر استراتژیک تولید در کشور صنعت غذا است. با این وجود عوامل باز دارنده تولید که به عنوان موانع تولید بارها مورد بررسی و تایید و شناسایی قرار گرفته اند به قوت خود باقی است و نمی گذارد فعالین موجود نفس تازه کنند و سرمایه گذاران جدید رغبت به ورود پیدا کنند.

رئیس هیئت مدیره شرکت سنوس افزود : بالا بودن هزینه های مالی ، بانکی ، مالیات تامین اجتماعی و غیره از آن جمله است. اگر حاکمیت مایل به ایجاد انگیزه در این حوزه است باید در قدم اول مالیات بر ارزش افزوده در این صنعت را لغو و میزان مالیات عملکرد و درصد سهم تامین اجتماعی تولید کننده را کاهش داده و نهادهای متعدد متولی اجرایی ونطارتی بر این صنعت را در یک سازمان متمرکز نموده بروکراسی دولتی را به حد اقل کاهش دهد و هزینه پول لازم برای سرمایه ثابت و در گردش را نیز کم کند.