1

نرخ خرید تضمینی گندم باید توسط شورای قیمت گذاری مشخص شود

عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه حمایت از کشاورزان باید اولویت مسئولان باشد، گفت: نرخ خرید تضمینی گندم باید توسط شورای قیمت گذاری محصولات کشاورزی مشخص شود.

به گزارش پایگاه خبری صنعت غذا و کشاورزی(اگروفودنیوز)، به نقل از مهر؛ محمد رشیدی اظهار کرد: دولت به تنهایی حق ندارد نرخ خرید تضمینی گندم را مشخص کند و طی روزهای گذشته نیز قیمت خرید تضمینی گندم را دولت ۱۱ هزار و ۵۰۰ تومان به اضافه یک هزار و ۵۰۰ تومان برای کود و ۲ هزار تومان جایزه مشخص کرد.

وی افزود: در کمیسیون کشاورزی و صحن علنی مجلس شورای اسلامی در سال ۹۹ مصوب شد که نرخ خرید تضمینی محصولات کشاورزی در یک شورا با حضور نمایندگان مجلس، کشاورزان و دولت به تصویب برسد و این قانون نیز به دولت ابلاغ شد.

عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: نظر کمیسیون کشاورزی برای خرید تضمینی گندم ۱۷ هزار تومان است و نرخ‌های کمتر منجر به وارد شدن خسارت به کشاورزان خواهد شد.

رشیدی بیان کرد: دولت نیز پذیرفته که نرخ کمتر از ۱۵ هزار تومان منجر به وارد شدن خسارت به کشاورزان می‌شود و در نهایت این احتمال وجود دارد کشاورزان گندم خود را تحویل دولت ندهند.

وی ادامه داد: در نهایت این نوید را به کشاورزان می‌دهیم که حمایت از کشاورزان در اولویت قرار دارد و امیدواریم نرخ خرید تضمینی ۱۷ هزار تومانی به تصویب شورا برسد و توسط وزیر جهاد کشاورزی به دولت ابلاغ شود.

سرویس خبری: کشاورزی

منبع: مهر