1

نماینده مجلس: زعفران موجود در انبارهای تعاونی روستایی فقط برای صادرات عرضه شود

نماینده مردم تربت حیدریه گفت: زعفران موجود در انبارهای تعاونی روستایی با کشف قیمت توسط کارشناسان، فقط برای صادرات عرضه شود.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایرنا، محسن زنگنه روز سه‌شنبه درنامه‌ای که خطاب به «محمد علی طهماسبی» مدیر سازمان مرکزی تعاونی روستایی نوشته است،  افزود: همانگونه که بارها در جلسات حضوری تاکید کرده‌ام، نوع سیاست مسوولان وقت تعاونی روستایی در خرید و شیوه عرضه زعفران سال ۹۸، یکی از عوامل اصلی پایین ماندن قیمت زعفران در یکسال گذشته بوده است.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات با اشاره به مصوبه‌ای که قرار شد زعفران موجود در انبارهای تعاونی روستایی فقط برای صادرات عرضه شود، ‌ تصریح کرد:  در آخرین جلسات برگزار شده در مجلس شورای اسلامی و نیز میز صادرات زعفران، مصوب شد زعفران موجود در انبارهای تعاونی روستایی با کشف قیمت توسط کارشناسان، فقط برای صادرات عرضه شود.

وی ادامه داد: ولی متاسفانه در زمانی که قیمت زعفران برای تمهیدات و سیاست‌های شورای ملی زعفران و اتحادیه صادرکنندگان در تعیین قیمت‌های پایه سال جاری، در حال افزایش است و در بورس صف خرید تشکیل شده، بر خلاف همه توافقات و تعهدات صورت پذیرفته، حدود یک تن زعفران سال گذشته انبارهای تعاونی روستایی عرضه می‌شود.

زنگنه این رویه را خلاف منافع کشاورزان و صیانت از زعفران بعنوان محصول ملی کشور دانست و تصریح کرد:  ادامه این سیاست‌ها آن هم از سازمانی که باید حامی منافع کشاورز باشد، تبعات حقوقی خواهد داشت و مجلس شورای اسلامی حق برخورد حقوقی با وزارت جهاد کشاورزی و مسوولان مربوطه را برای خود محفوظ خواهد داشت.

وی خاطرنشان کرد: از جنابعالی که از مدیران با سابقه و خوشنام جهاد کشاورزی هستید انتظار می‌رود با کسانی که رویه مدیران قبلی را در جهت حفظ منافع عده‌ای خاص دنبال می‌کنند به شدت برخورد کنید.

۳۱ مردادماه سال ۹۹ وزیر جهاد کشاورزی محمدعلی طهماسبی را به عنوان رییس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان مرکزی تعاونی روستایی منصوب کرد.

سرویس خبری: مجلس و دولت