1

نوسان قیمت مواد اولیه؛ مشکل بخش تولید کشاورزی

معاون امور زراعت وزارت جهاد کشاورزی گفت: یکی از مشکلاتی که در بخش تولید محصولات کشاورزی وجود دارد، بحث نوسانات قیمت مواد اولیه در بازار فعلی است.

به گزارش پایگاه خبری صنعت غذا و کشاورزی(اگروفودنیوز)، به نقل از ایسنا؛ علیرضا مهاجر در آیین افتتاح هجدهمین نمایشگاه بین‌المللی ادوات و ماشین آلات کشاورزی در نمایشگاه بین‌المللی مشهد، اظهار کرد: مشهد یکی از شهرهای مهم صنعتی است و نمایشگاهی سالانه در این شهر برگزار می‌شود که یکی از نمایشگاه‌های بسیار موفق است. بیشتر سازندگان ادوات کشاورزی در این نمایشگاه شرکت می‌کنند.

وی بازدید صاحبان صنایع و کشاورزان را در موفقیت این نمایشگاه مهم دانست و افزود: فروش سالانه تعداد زیادی از ادوات کشاورزی به دلیل بازدیدهایی است که صاحبان صنایع و کشاورزان از این نمایشگاه در مشهد دارند.

مهاجر بیان کرد: در نتیجه این نمایشگاه در راستای تحول بخش کشاورزی در حوزه مکانیزاسیون یکی از نمایشگاه‌های موفق بوده و دستاوردهای آن افزایش تکنولوژی، خودباوری در تولید داخلی و در دراز مدت صادرات به کشورهای همسایه، اوراسیا و روسیه است.

وی یکی از مشکلاتی که در بخش تولید محصولات کشاورزی  وجود دارد را بحث نوسانات قیمت مواد اولیه در بازار اعلام کرد و توضیح داد: دولت به دنبال این مساله است که در بخش اقتصادی مانند قیمت ماده اصلی مورد نیاز صنعت ماشین آلات کشاورزی ثبات ایجاد کند. با توجه به دستور رئیس جمهور این اقدام در دستور کار دولت قرار گرفته و از سال آینده اجرایی خواهد شد.

سرویس خبری: کشاورزی

منبع: ایسنا