1

نیمی از کارخانه‌های لبنی در تعطیلی به سر می‌برند

لبنیات

مدیرعامل اتحادیه فرآورده‌های لبنی کشور گفت: بعد از هدفمندی یارانه‌ها نیمی از کارخانه‌های صنایع لبنی به سبب عدم حمایت‌های لازم از سوی دولت در تعطیلی به سر می‌برند.

به گزارش خبرگزاری موج، محمدرضا اسماعیلی مدیرعامل اتحادیه فرآورده‌های لبنی کشور در خصوص مصرف سرانه شیر اظهار داشت: با توجه به اینکه مصرف سرانه لبنیات در کشور ما از کشورهای پیشرفته دنیا پایین تر است از این رو لازم است که دولت با مشوق‌های تولید و تخصیص یارانه به صنایع لبنی و دامداران حمایت‌های لازم از این صنعت را داشته باشد.

وی افزود: طبق آمارهای موجود تا قبل از هدفمندی یارانه‌ها مصرف سرانه شیر در کشور حدود ۹۰ الی ۹۵ لیتر بوده که متأسفانه بعد از هدفمندی مصرف به مرز ۸۰ لیتر کاهش پیدا کرده این در حالی است که در برنامه ششم توسعه رسیدن به مرز مصرف سرانه ۱۶۰ لیتر برای هر فرد پیش‌بینی شده است.
اسماعیلی با اشاره به مصرف سرانه شیر در برنامه ششم توسعه بیان کرد:امیدواریم با فرهنگ‌سازی و آگاه کردن مردم از فواید استفاده لبنیات و فراهم کردن زیرساخت‌های لازم سرانه مصرف شیر به مرز تعیین شده برسد.
مدیرعامل اتحادیه فرآورده‌های لبنی یادآور شد: کارخانه‌ها رسالت آزمایش و کنترل محصول با کیفیت در اختیار مردم را دارند و از طرفی تجهیزات صنایع تبدیلی کارخانه‌ها تا مرز ۳۰۰ لیتر می‌تواند پاسخگوی نیاز کشور باشد.
وی تصریح کرد: تا زمان توزیع شیر یارانه‌ای تمامی کارخانه‌ها فعال بودند اما به یکباره بعد از هدفمندی یارانه‌ها نیمی از کارخانه‌های صنایع لبنی در تعطیلی به سر می برندکه این امر یک فاجعه است و دولت بایستی این صنعت استراتژیک را حمایت کند چرا که در صورت رها شدن جامعه دچار آسیب‌های جدی خواهد شد.